Tidig morgon och ishalka!

Kanske inte den bästa starten på morgonen men helt klart inte den värsta heller. Hade tid på röntgen klockan 8, så det var bara att pallra sig upp klockan 7 och göra sig iordning. Fick iallafall låna pappas bil idag så behövde inte ta bussen!

Väl på lassa så fick jag komma in 10 minuter tidigare, inte så vanligt när det gäller sjukvården! Klockan 8 klev jag in i bilen och körde hem! Stannade på Ica innan jag for hem dock, behövde inhandla några saker för kvällens middagsbjudning. Pappa och Eva-Britt kommer hit och ska äta. Så vi har köpt mat och vin, ska bli trevligt!

Förövrigt så bjuder helgen inte på så mycket. Ska försöka hinna med att baka en radiokaka på lördag, men måste fara till mamma och låna en avlång bakform eftersom jag är för snål för att köpa mig en egen! Känns som att jag har något planerat för söndag också, men jag kommer inte ihåg vad så antar att det inte är så viktigt.

Julstämningen hemma är mysig, adventsljusstakar, julstjärnor och tom julgran. Ja, jag vet att det är tidigt att ha julgranen uppe, men vi åker faktiskt till Wales den 17/12 och kommer hem den 29/12 så jag insisterade på att sätta upp den tidigt så det iallafall är lite svensk jul!

En aningens nervös inför jul, blir en annorlunda upplevelse! Ingen Kalle på julafton, ingen sill och inga prinskorvar. Och inga paket på julafton för den delen heller, hur fel är inte det då?! Nej, istället blir det en utspridd julhelg med besök från släkt och vänner julafton, juldagen och annandagen. Juldagen har jag äran att få träffa en gammelfaster, hon är visst väldigt traditionell av sig, så det blir väl intressant. Förutom det så ska vi äta någon slags fågel, har inte riktigt koll på vad! Minde än en kalkon, större än en kyckling och magrare än en kyckling och det var inte fasan. Aja, det blir nog bra?

Jag försöker låta bli att tänka på att jag ska presenteras för släkt och vänner, usch! Kommer förmodligen inte att förstå ett ord av vad de säger! På plus sidan finns hästarna iallafall! Harry och Pickles, mycket söta är dom och jag ska visst hjälpa till att rida in Pickles. Ska bli roligt, egentligen ska allt bli roligt bara en aningens nervös!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0