I get knocked down, but I get up again

Helgen har på det stora hela varit helt underbar! Vädret har varit strålande och vi har hunnit med att göra en massa roliga saker!

I fredags storhandlade vi, vilket var väl behövligt! Sen åt vi godmiddag, Teriyaki biff och ris, mums! Drack lite vin och hade det riktigt trevligt. Blev dock en tidig kväll då vi båda var helt slut!

På lördagen var det tänkt att vi skulle vara till Ö-vik och hälsa på Eva-Britt och pappa. Men det blev ändrade planer på lördag förmiddagen då pappa ringde och sa att Eva-Britt hade migrän. Så då fick vi ställa in och istället hitta på något annat! Så vi bestämde oss för att ta en liten shopping tur. Vi var på Kupan där vi köpte några nya böcker, samt ett set av helt nya oanvända rivjärn med tillhörande burkar! Helt klart en bonus och dom kostade bara 20 kr!

Sen var vi på Myrorna en sväng för att köpa ett deciliter mått att använda till Cassies mat, då det vi har nu är helt värdelöst! Köpte även några läckra glas som föll oss i smaken! Sen blev det en tur på Rusta där vi köpte en sop, en skurhink, tvål, shampoo och en tröja till Claire!

När vi var klara med shoppingen så kände vi för att hitta på något mer. Så jag slog en signal till mamma som var ute hos Lars i Djäkneboda och hörde efter om dom inte ville ha lite sällskap! Så vi köpte med oss lite fikabröd och sen for vi ut till Djäkneboda där hunden fick springa fritt och leva rövare medans resten av oss satt ute i solen och fikade go fika! Helt underbart skönt var det. Önskar att man kunde få göra så där varje dag! Under fikat fick vi också besök av en liten humla som hade vaknat! Han tyckte dock att det var lite kallt ute så han kröp in under kaffepannan för att få lite värme!



Cassie fick också gå och hälsa på grannarnas Golden Retriver. Det gick väl kanske inte så bra som vi hade hoppats att det skulle. Men hon gick fram och nosade iaf, vilket alltid är nåt. Det är ju helt klart ett framsteg från att skrika och springa iväg! Så vi var nöjda och det var snällt av grannen att komma och möta oss.

Efter några timmar i solen var det dags att fara hem och laga lite middag. Lagade pizza när vi kom hem, mums! Drack en öl eller två och hade en riktigt trevlig kväll!

Igår blev det en till liten shoppingtur då vi inte riktigt kom ihåg allt som vi skulle köpa på lördagen! Så det blev en tur på Rusta igen där vi köpte lite skurmedel och lite andra städ saker. Köpte också varsin parfym för 40 kr, inte helt fel. Förmodligen inte dom bästa, men vi gillade dom iaf! Sen blev det en tur till ÖB där vi köpte lite mer rengöringsmedel (sånt vi inte kunde hitta på Rusta!), köpte handcreme och så klart lite cola! Efter ÖB blev det en tur toll Djurmagazinet där vi köpte lite mer hundgodis. Sen hem för att sitta på balkongen i solen och äta en isglass!

Igår kväll var vi även iväg till mamma för att byta till sommardäck på bilen. Vi insåg dock att vi egentligen bara hade fått med två sommardäck och att dom andra två var vinterdäck. Så vi Claire och Mathias sprättade dubb medan jag, helt själv, bytte alla fyra däck! Ja lite hjälp fick jag väl med dom bultarna som satt så hårt att jag inte kunde rubba dom! Men annars så gjorde jag allt helt själv. Så jag var ganska så stolt över mig själv! Tog drygt en timme att göra alltihopa, hade hoppats att det skulle gå snabbare, men jag fick det gjort iaf!

När vi kom hem såg vi på Two weeks notice och sen blev det sängen! Hade väl knappt hunnit lägga ner huvudet på kudden innan jag somnade! Fick sovmorgon imorse så jag klev inte upp förrän halv tio, riktigt skönt att ligga i sängen och dra sig en stund. Skickade Claire i säng då jag klivit upp då hon har migrän idag och inte var så pigg. Så nu ligger hon i sängen och vilar! Jag har hunnit med en promenad med hunden som nu är trött och ligger bredvid mig och sover. Själv ska man nog ta och göra lite frukost, kolla till Claire och kanske titta på tv en stund innan jag tar i tu med skolarbetet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0