Insatiable love

Sista dagen på lovet nu innan det är dags att gå tillbaka till skolan *suck* Men nu är det inte länge kvar tills det är sommarlov, återstår bara att se hur mycket sommarlov man egentligen får!

Helgen har känts riktigt lång och det känns som att jag har haft 3 veckors lov från skolan vilket inte är helt fel! Igår var vi på ÖB en sväng. Claire fick sig ett par nya mukisbyxor och jag fick mig en fleecejacka, köpte lite annat krimskrams också som vanligt. Men det blev trots allt inte så farligt dyrt!

Efter våran shopping runda på ÖB tog vi med oss hunden ner till Nydalasjön och njöt av det vackra vädret. Även hunden tyckte att det var härligt och roade sig med att äta lite pinnar. Jag var också väldigt klyftig och tog med mig digitalkameran för att ta några bilder...problemet var bara att jag glömde byta batterier! Så det blev inga bilder, men vi hade det trevligt iallafall.

Sen hem för att se på tv en stund och sen blev vi otroligt lata och orkade inte laga middag. Så vi for på Frasses och käkade istället. Ibland måste man väl få unna sig något gott? Sen blev det Gossip Girl, Holiday Showdown och Along came Polly. Skulle egentligen stanna uppe för att se på hästhoppningen som började klockan 23.00. Men jag kunde inte hålla ögonen öppna så 23.20 låg jag i sängen och sov sött!

Idag fick jag en lite sovmorgon, sen blev det en dusch. Har varit ner på skolan och skickat in min ansökan till nästa termin. Gick inte riktigt som jag hade tänkt mig då alla kurser inte fanns att läsa på Komvux. Så det blev Historia B, Samhällskunskap B, Finansiering och Kalkylering, Information och Layout A och Svenska C. Hade lite tur då man uppenbarligen bara behöver 350 poäng på höstterminen för att det ska räknas som heltidsstudier! Kanon tyckte jag då jag ändå har lite för många poäng och hade svårt att hitta någon kurs jag ville läsa. Så nu är det bara att vänta och hoppas på att jag kommer in!

Om en stund ska vi ta med oss Cassie och fara ner till Nydalasjön igen. Ska försöka komma ihåg att stoppa i nya batterier i kameran den här gången. Men jag brukar vara rätt bra på att glömma sånna saker så vi får väl se. Ikväll blir det att se på Cityakuten och Project Runway och sen blir det nog en tidig kväll så att man är någorlunda utvilad på tisdag då man måste gå till skolan igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0