Påsk trängsel!

Att fara på Ica Maxi för att storhandla idag var ingen höjdare. Jag och resten av Umeå var där och det var mer än knök fullt överallt! Det här med självscaning tycker jag är super bra och använder det själv när jag är där och handlar för att slippa stå i kö. Men att jag och ungefär häften av människorna på Maxi också använder det så blir det väldigt rörigt när det är mycket folk. Folk blippar sina varor och sen ska dom ner i påsen som står i vagnen och det blir bara en enda stor röra av människor som är i vägen för alla andra. Jag lyckades iallafall på något vänster ta mig igenom hela Maxi utan några större incidenter. Intressant blev det dock när jag kom till lösviktsgodiset där det var mer folk än jag någonsin sett. Men jag lyckades iallfall plocka en stor påse med en massa godis, så lite senare idag blir det att fylla påskäggen!



Efter rundan på Maxi blev det på apoteket för att köpa avmaskningsmedel till Cassie och sen tittade jag in på bolaget en snabbis för att köpa en box med rödvin, Two Oceans blev det. Riktigt gott röd vin tycker jag och det ska bli trevligt att ta sig ett glas eller två i helgen. Efter bolaget for jag hem, lyckades bära alla matkassar från parkeringen helt själv. Tror dock att mina armar är minst 2 dm längre nu!



Innan min shopping tur hann jag även med att tanka bilen och fara till sjukhuset för att lämna två stycken hårsnoddar till Mathias. Hans tjej har precis opererats för njursten och hade inga hårsnoddar och det fanns visst inte att få tag på på sjukhuset. Så jag fick göra en utryckning klockan 9 imorse!

Helgen blir nog ganska så lugn skulle jag tro. Har inga planer alls för imorgon, blir nog bara att slappa och underhålla Cassie så gott det går så att man kanske får en lugn stund! På lördag morgon åker vi till stugan om vädret är bra! Vi vill ha solsken och lite värme, det vore helt perfekt. Sen hinns det inte med så mycket mer på lördagen då vi blir i stugan hela dagen. Sen på söndag eller måndag kommer förhoppningsvis pappa och Eva-Britt hit vilket blir trevligt. Ska försöka mig på att baka en äppelpaj igen, fick ju ganska så bra sist jag gjorde det! Det är allt som vi har planerat för den här påsken, låter kanske inte speciellt intressant men det ska bli trevligt. Hoppas att alla andra får en riktigt trevlig påsk.
 
 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0