Produktiv vecka

Hittills har jag hunnit med att göra en massa skolarbete under lovet. Har hunnit skriva min uppsats till engelskan, har hunnit skriva tre korta tal till engelskan, gjort alla uppgifter till programhanteringen och även skrivit klart min fältuppgift till företagsekonomin. Så jag har hunnit med en hel del vilket känns riktigt bra. Lite irriterad på mig själv att jag har sparat allt arbete till sista sekunden, men nu är det gjort iallafall så jag kan njuta av att vara ledig ett par dagar innan skolan börjar igen.

Igår var vi till veterinären med Cassie. Hon fick sin vaccination så nu kan hon få träffa andra hundar utan att vi behöver oroa oss för att hon ska bli sjuk. Det gick superbra hos veterinären hon sa inte ett ljud och i väntrummet så somnade hon! Veterinären var mycket trevlig och bra, dock var det stundvis lite svårt att förstå henne då hon bryter på norska!

Idag fick jag sovmorgon, eller ja så mycket sovmorgon blev det ju inte när jag inte kunde sova. Men jag låg kvar i sängen till klockan 10 vilket var riktigt skönt. Har hunnit skicka in alla mina skoluppgifter till respektive lärare och ska snart pallra mig in i duschen. Men innan det så blir det att ge hunden lunch och ta ut henne på en promenad. Senare idag ska vi fara på Djurmagazinet för att se om vi kan köpa ett bilbälte till Cassie så att vi faktiskt kan ha henne i bilen utan att någon blir uppäten!

Ska också höra med brorsan om han kanske kan fara hundvakt någon dag i helgen så att vi kan få gå ut och fira våra två år tillsammans med att äta ute och kanske tom gå på bio! Det vore inte helt fel och det skulle vara riktigt härligt att få lite hundfri tid tillsammans! Om vädret tilllåter i helgen så blir det att ta med hunden till något mysigt ställe för en promenad och lite lek. Det är så härligt att vara ute när vädret är bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0