Right back where we started from ♪♫

Riktigt härlig dag är det idag, så skönt när solen skiner och det är hyffsat varmt ute. Jag hoppas på att vädret håller i sig resten av veckan och helgen så att vi kan fara upp till stugan på lördag. Mamma bjöd upp oss på lördagen, förutsatt att dom är där! Skulle vara kul att fara iväg över dagen + att Cassie säkerligen skulle tycka att det var helt underbart att få springa lös utan bilar, cyklister och gud vet vad! Så vi håller tummarna för att vädret är bra på lördag.



Hittills har det varit en helt okej dag, klev upp för att släppa ut hunden 6.30 imorse. Sen lekte vi en liten stund för att sedan sova i ca en timme, sen blev det frukost för oss båda och en till sväng ut. Efter det hade Cassie bestämt sig för att vara det lilla monster hon så gärna är och vägrade lämna mina fötter och byxben i fred och tålamodet var nästan slut. Då klev i alla fall Claire upp och tog hand om monstret en liten stund medan jag tankade på med nytt tålamod.

Hann med att ta ut hunden en sväng till innan jag tog bussen till skolan. Hade webbdesign, riktigt kul tycker jag att det är med webbdesign och allt är så himla enkelt när man använder Dreamweaver, man behöver ju inte göra någonting själv! Det är så det ska vara tycker jag. Efter lektionen promenerade jag iväg till banken för att sätta in hyran från Claire, som vanligt var det drygt 20 personer före mig i kön. Ganska många gav dock upp och det hela tog bara 20 minuter. Sen blev det en sväng på Hemköp för att köpa Bregott eftersom vi glömde det igår *klantarslen*, köpte även lite handkräm eftersom mina händer är fruktansvärt torra just nu.

Kom hem just lagom i tid för att ta ut hunden igen, dålig tajming tyckte jag men vad gör man. Efter sin lilla tur ut bestämde hon sig för att bli ett monster igen *suck* Men som tur var så var det iallfall tid för hennes middag, så jag gav henne maten i hennes kong som höll henne upptagen i ca 25 minuter, bonus! Nu ligger hon sött på golvet och sover, misstänker att det snart är dags för henne att vakna så då blir det en till sväng ut.

Claire har möblerat om inne i kontoret idag, vi har haft problem med att Cassie har tuggar på sladden till hennes bärbara dator, och en har redan gått sönder (inte pga Cassie, det var innan vi skaffade henne) och vi insåg hur dyrt det var att köpa en ny! Men nu är problemet iallafall fixat, Claires skrivbord står nu i hörnet där uttaget är så det är inga kablar som ligger och skräpar efter väggen utan dom är bakom skrivbordet där Cassie inte kommer åt dom!

Claire fixade också en annorlunda lösning ute i hallen där vi har uttaget till tp-kabeln. Uttaget är så förbannat korkat till att vi måste dra tp-kabeln tvärs övergolvet i hallen, sen genom hela vardagsrummet och in i kontoret! Och för någon dag sedan kom Cassie på att hon kunde dra ut tp-kabeln med tassarna och sen tugga på den! Inte speciellt roligt och inte speciellt billigt om den skulle gå sönder eftersom den är ungefär 1km lång! Så Claire kom på den smarta idén att spika fast en glasslåda över uttaget! Lite krångligt var det att få dit den, men nu sitter den där och vid behov kan vi ta loss den. Men viktigast av allt är att Cassie inte längre kan tugga på sladden! Jippie!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0