Så var det slut på påsken!

Påsken har varit mycket trevlig! Har träffat i stort sätt hela familjen, dock inte samtidigt! Men det är alltid kul att träffa familjen.

Lördagen i stugan var väldigt trevlig och det var helt underbart vackert väder. På söndagen hade vi besök av pappa och Eva-Britt vilket också var väldigt trevligt, hade bakat en äppelpaj, mums!

Sen igår när vädret var så härligt tog vi med oss hunden och for till grusgropen i Röbäck för en liten promenad och lite lek. Cassie tyckte att det var super roligt och sprang runt som en liten galning! Mötte även två stycken hästar som hon helst av allt ville leka med. Dock tyckte matte inte att det var en sådan bra idé! Passade på att ta lite kort på hunden, dock är hon snabbare än ljuset och det är inte alltid så lätt att lyckas få henne att fastna på kort. Några stycken blev det iallafall.






 







































På hemvägen var hunden mycket trött och hittade en bra kudde i baksätet!


Även idag är vädret underbart och vi har varit ute på en liten promenad. Var tom utan jacka utan att frysa, gud så skönt det var! Cassie tyckte att det var super kul och det fanns hur mycket som helst att kolla på och lukta på så hon var lite ofokuserad, men det gick ändå bra.

Har även hunnit med att skriva klart min uppsats till engelskan! Har skrivit en argumenterande uppsats om abort. Tog drygt 2,5 timme innan jag ens kom på vad jag skulle skriva om. Men nu är det färdigt så jag ska skicka in den lite senare idag! Det enda som jag har kvar att göra nu är att skriva TRE stycken tal till engelskan, ett kort tal på 1 minut, sedan ett beskrivande eller informations givande tal på 2 minuter och där efter ett argumenterande tal på 3 minuter. När det är gjort och redovisat så är jag klar med Engelska C. Har varit en riktigt rolig och slapp kurs!

Så skriva tal är vad jag ska roa mig med resten av veckan. Ska även skriva en marknadsförings uppgift till företagsekonomin som jag inte ens har börjat! Men det ska väl gå bra det också, har ju trots allt resten av veckan på mig. Lite typiskt bara att man måste plugga när man har påsklov, men så går det när man som jag skjuter upp allt i sista stunden!

Imorrn är det dags för Cassie att fara till veterinären för att få sin vaccination. Ska på drop-in mottagningen hos Veterinär'n på Röbäck, förhoppningsvis är dom bra. Matte är lite nervös men det går förhoppningsvis över imorrn! Har även tvättstugan imorrn så det är en hel del som ska göras. Men när man är ledig så brukar man ju faktiskt hinna med en hel del, speciellt när man kliver upp klockan 7 på morgonen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0