Städning och förberedelser!

Lyckades försova mig ordentligt idag, så jag tog mig aldrig till skolan. Skulle ha haft lektion 8.20 och sen 10.10, men jag vaknade 11.45! Starkt jobbat tyckte jag, Claire hade till och med försökt väcka mig men jag hade visst inte vaknat. Var helt sjukt trött och jag hade förmodligen kunnat sova ytterligare några timmar. Men jag pallrade mig upp 11.45 för att gå ner i tvättstugan klockan 12.

Startade två maskiner och sen gick jag upp igen. Fick lite dåligt samvete efter att ha sovit så länge, så jag tog tag i städningen. Damsög och skurade golven, så nu är det rent här hemma igen! Blir så himla grusigt och jävligt här hemma, skulle egentligen behöva städa varje dag, men det finns det varken ork eller tid till!

Efter jag städat skulle jag och Cassie ta en promenad, men den blev inställd då jag helt tappade suget då hon bestämde sig för att kissa i trapphuset. Samtidigt som jag öppnade dörren för att släppa ut henne *suck* Så det blev ingen promenad för hennes del! Jag gick in och såg på tv istället och Claire var snäll och gjorde lite lunch till mig!

Efter jag ätit och slutat vara sur på hunden så tog jag ut henne på en promenad. Gick upp till vattentornet där hon fick springa omkring och busa. Skitkul tyckte hon att det var och kunde inte få nog av att springa runt och jaga pinnar och kottar! Hon fick gå utan koppel halva vägen hem vilket hon tyckte var super och sprang runt som en tok!

Tog mig en välbehövlig dusch efter våran promenad, kändes som att jag hade ett lager grus i ansiktet av någon anledning! Efter min dusch for jag till mamma för att hämta upp hennes grill som hon har skänkt till oss, supersnällt! Fick en låda med grillsaker också, det var några påsar med kol, tändvätska och några andra småsaker. Sen for jag på Ica på Teg för att köpa lite fläskfilé, 2st för 90kr, köpte potatissallad och bearnaissås också. Sen blev det en tur till Obs för att köpa mer grillkol (mammas påsar var öppnade och typ 1 år gamla så köpte en egen för säkerhetsskull!), köpte även marinader, vitlök, rödvin och sweet chili, blev lite cola och två flaskor med nåt sprite liknande!

     

Sen en sväng in på bolaget. Köpte en box vit vin, Castillo de Gredos + en flaska rosa Aussie som vi ska ha imorrn. Sen hem och packa ur allt. Hann sitta ner i några minuter sen fick hunden sin middag och det blev en till promenad. Väl hemma igen var det dags att laga middag till oss. Gjorde spaghetti och köttfärssås, klantade mig som fan och lyckades hälla ner typ hela svartpepparburken! Så det blev något kryddstarkt!

   

Snart är det Grey's Anatomy och sen kanske det blir att titta på Coldfeet. Imorrn blir det skola på förmiddagen och sen på eftermiddagen kommer Mathias och Maria hit för att grilla med oss och dricka lite gott. Ska bli riktigt trevligt, hoppas att det blir soligt och varmt!







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0