Valborg!

Så var det lång helg igen! Helt underbart skönt ska det bli och det verkar även som att vädret kommer att bli bra vilket är en bonus! Jag lyckades försova mig imorse så jag tog mig aldrig till skolan, men det spelar egentligen inte så stor roll. Klev upp strax efter åtta och tog ut Cassie. Hon var väldigt fundersam varför jag var vaken innan hon var!

Satte mig vid datorn och lekte runt en stund sen klockan 9 gav jag Cassie frukost och sen gick vi på en liten promenad i solskenet. Var varmt och skönt ute och det var riktigt härligt att promenera, Cassie skötte sig bra och fick gå lös hela vägen hem. Dock blev hon en aning olydig och plockade upp nåt skräp ca 150 meter från vårat hus. Och när hon såg att jag hade sett henne så sprang hon iväg och när jag försökte ropa på henne så stannade hon bara och tittade på mig och sprang sen vidare! Det lilla monstret! Det var dock väldigt svårt att inte skratta då hon såg rätt kul ut och att hon visste så väl att hon varit olydig.

Efter våran promenad satte jag mig framför datorn och fifflade lite med mitt skolarbete. Gick rätt så bra, hade dock gått betydligt mycket bättre om jag genast hade insett att jag var i fel mall och pillade! Men så kan det gå när man inte riktigt håller kolla på vad man gör!

Ska snart ge Cassie mat och sen blir det en kort liten promenad innan det blir att fara på affären för att köpa lite bröd till ikväll. Sen blir det hem och duscha och göra sig iordning för klockan 5 kommer Mathias och Maria hit för att grilla och inta några alkoholhaltiga drycker. Det ska bli mycket trevligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0