Det går hand i hand...

Att bli förkyld samtidigt som det kommer mer snö går på något sätt hand i hand. Men nu verkar det vara uppehåll i snöandet, i alla fall för idag och lika så är det med min förkylning. Det känns som att den är på väg bort nu vilket är skönt. Fick en riktigt lång och skön sovmorgon idag vilket var väldigt välbehövligt och jag känner mig mycket piggare idag.

Igår var det som jag nämnt tidgare besiktning av våran lilla bil och det gick över förväntan, även om den nu inte gick igenom. Vi hade två fel som måste åtgärdas, det ena är att vi har ett fäste för extraljus som vi måste ta bort. Kan ju tillägga att vi försökte göra det igår men den är fast borrad vilket inte hjälpte. Sen så funkar visst inte bromsljusen på bilen. Men det var lite mysko och det tyckte även han som gjorde besiktningen för först så funkade dom men sen så funkade dom inte? Men det var i alla fall allt som var fel på våran bil. Fick en bra att veta grej också men det kommer jag inte ens ihåg vad det var. Så förhoppningsvis så ska bilen snart fara fixad och vi kan boka tid för ombesiktning.

Efter att ha besiktat bilen tog vi en tur på ÖB och sen avslutade vi med att åka på Frasses. Sen åkte vi hem och parkerade oss i soffan där vi såg på Desperate Housewives, har nu sett klart säsong 4 som vi fick i julklapp. Det blev också en liten tupplur i soffan. Kvällen avslutade vi med att börja se säson 4 av Grey's Anatomy.

Idag blir det en lugn dag, har precis betalt räkningarna och nu ska jag kolla runt en stund på nätet och sen ta en promenad med hunden. Ska en tur på Ica och köpa mjölk också men det är allt som är planerat. Imorgon kommer pappa och Eva-Britt hit och hälsar på. Sen blir det nog en sväng på bolaget för att köpa något att dricka till nyår. Nyår ska vi fira i Djäkneboda med mamma och Lars och eventuellt ett eller två syskon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0