Hejdå Sverige!

Imorgon bitti åker vi, närmare bestämt så går flyget till Arlanda 06.35, pappa hämtar oss 05.30! Klockan 13.30 lokal tid så landar vi i Manchester. Då har vi även hunnit se Hamburg!

Idag har vi mest pysslat med att få klart en massa saker inför resan. Vattnat blommor, tvättat hundens säng och lite sådana saker. Var även en sväng på Myrorna för att se om vi kunde köpa en ryggsäck till Claire, men dom hade bara skit där så det fick vara! Var dessutom en sväng på Jula för att köpa ett lås till min resväska men jag blev snål och ville inte betala 59 kronor! Så istället for vi på OKQ8 och där fanns det lås för 21 kronor! Så tur att jag var snål! Passade på att köpa frimärken till mina julkort också.

Efter den lite shopping for vi hem och åt lunch och sen tittade pappa förbi en snabbis för att läsa igenom listan jag skrivit till han om vad han ska göra med hunden. Visade också hur han ska sätta på antidragselen, förhoppningsvis så kommer han ihåg hur man gör!

Efter pappa tittat förbi åkte jag ner på Forex för att växla pengar. Växlade 718 kronor till 60 pund. Killen på Forex var ytterst tveksam till att det skulle räcka. Sen varnade han mig också för att använda mitt visakort. Men hela poängen med att växla pengar var ju att jag skulle slippa använda kortet! Efter Forex åkte jag till Djurmagazinet och köpte lite tuggben till vovven så att hon har något att tugga på i veckan! Tittade även in en snabbis på Skokanonen då mina kängor gick sönder imorse! Skon har lossnat från själva sulan, så nu måste jag verkligen köpa nya skor. Hittade dock inga vettiga på Skokanonen så det fick vara!

Vad som är kvar på våran göra lista inför resan imorgon är nu följande
  • Packa!
  • Fara på Barnenshus med mamma och köpa en julklapp till Vincent
  • Bada hunden
  • Köpa batterier
  • Äta middag
  • Duscha
  • Gå ut med hunden
Tror att det är allt vi har kvar att göra idag. Så egentligen så borde jag väl stå och packa istället för att sitta här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0