Hemma igen!

Nu är vi hemma igen! Vi kom hem sent igår kväll efter dryga förseningar både i Frankfurt och i Stockholm. Typiskt att det skulle vara snöoväder. Men vi kom i alla fall hem igår några timmar efter det var planerat. Vi hade tur och blev hämtade av mormor och Mathias! Det var något av en chock att komma från +5 till -20 och snö! Men det var ändå rätt så mysigt.

Vi har haft en super trevlig vecka. Vi har shoppat en hel del julklappar, träffat Claires bror och brorsdotter en hel del, hon är sjukt söt! Vi hann även med att äta middag hos Claires pappa och hans fru, det var trevligt och vi fick jättefina julklappar. Kramat marsvin har vi också gjort, Claires mamma har köpt dom för att ha som sällskap efter hon fick ta bort sin hund för ett par månader sedan. Det har helt enkelt varit en jättebra vecka och det var synd att vi inte kunde stanna längre!

Idag fick vi tillbaka våran lilla hund! Mamma har varit hundvakt åt den lilla busen och det hade visst gått bra. Hon är lite trött just nu och har sovit i stort sett hela dagen. Om en stund ska vi snart ut i kylan på en liten promenad. Sen ska vi försöka ta hoss iväg till en skoaffär för att se om jag kan köpa några skor, mina kängor gick ju sönder precis innan vi åkte!

Senare ikväll ska vi kl julgranen och ta fram lite tomtar och annat mysigt. Hade först tänkt göra lite julgodis idag också, men har inte allt jag behöver hemma och jag har inte riktigt orken heller om jag ska vara ärlig. Så jag tror att jag skjuter på julgodiset tills i helgen och då blir det att sätta ihop pepparkakshuset också.

Idag har jag också fått mina betyg från skolan för den här terminen. Det kunde inte ha gått bättre och det slutade med fem stycken MVG av fem möjliga! Nu ska jag ta och fixa lite små saker här hemma innan det är dags att gå ut med hunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0