Julmys

Helgen har varit trevlig, mysigt med snö ute tycker jag! Cassie tycker att snö är det bästa som finns och hon är sjukt söt när man är ute med henne. Ibland blir det dock lite irriterande att hon ska hoppa och leka hela tiden!

Igår var vi ner på stan en sväng. Claire shoppade julklappar till mig medan jag gick iväg för att se om jag kunde hitta en julklapp till mamma. Dock hade jag ingen större lycka så det blev ingen julklapp till henne! Imorgon ska jag dock på Strömpilen och se om det finns något där. Efter att ha trängst med alla människor på stan for vi hem och klädde julgranen och tog fram lite andra små julsaker, så nu är det juligt och fint här hemma!

Var även ute på två härliga snöpromenad med hunden och sen blev det spagetti och köttfärsås till middag. Efter middagen passade vi på att slå in alla julklappar. Hade vissa problem med snörena som inte ville krulla sig! Men till sist så löste det sig i alla fall.

Idag har vi varit på Rusta en sväng. Köpe en julklapp och lite mer presentsnören och två stora julklapprspåsar. Sen lämnade jag Claire så hon kune köpa julklappar och jag promenerade över till Horze och tittade runt lite. Sen for vi hem och åt lunch och såg nån skit film på tv! Efter att ha sett på film och slappat gick vi ut med hunden och lekte i snön.

Just nu så sitter jag och ser på hästhoppning från Olympia i London och Claire är i sovrummet och slår in julklappar till mig. Klockan 21.00 ska vi se någon film, kommer dock inte ihåg vad den heter. Imorgon ska jag på Strömpilen och förhoppningsvis köpa de sista julklapparna, sen in på Maxi för att köpa lite ingredienser till julgodiset som vi ska göra. Vi ska koka knäck, göra ischoklad, marianne tryffel och snöbollar eller något liknande! Vi ska också sätta ihop vårat pepparkakshus som vi har köpt.

Nu är det omhoppning och Sverige rider så jag håller tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0