Klar nu!

Äntligen så är denna hemska vecka över! Eller ja helgen är ju kvar men den jobbiga delen av veckan är äntligen över. Klar med skolan är jag också, bort sett från en stilanalys som jag ska lämna in i början av nästa vecka, men den räknas inte!

Imorse höll jag mitt sista tal på svenskan, ett argumenterande tal om kvinnors rätt att göra abort. Läraren tyckte att det var ett bra tal och att jag hade valt ett bra ämne så jag är nöjd. Hon sa dessutom att om jag skickar in en hyffsad stilanalys så blir det ett MVG, då blir det mitt tredje MVG den här terminen. Har dessutom två ämnen som jag inte fått betyg i än, Historia B och Finansiering och Kalkylering. Så det blir spännande, jag hoppas på ett MVG i historia och i alla fall ett VG i finansiering.

Efter mitt tal imorse så skyndade jag mig hem för att plugga lite finansiering innan provet klockan 14.00. Gjorde en del uppgifter och läste en massa anteckningar och det verkar ha hjälpt. Ja inte för att jag vet om det var den extra timmen idag som hjälpte eller allt plugg i veckan! Men provet gick i alla fall ganska så bra, betydligt mycket bättre än det förra så jag är super nöjd! På tisdag får jag förhoppningsvis reda på resultatet!

Efter en ritkigt dryg vecka så blir det att skämma bort sig själv med god middag ikväll, teriyaki biff med ris och vitlöksdipp och sen blir det nog en öl eller två! Dock inte för många då det är pepparkaksbak imorgon! På tal om det så borde jag ta och ringa mamma för att höra om vi ska baka hos henne på teg eller hos mormor. Kan ju underlätta om vi åker till rätt ställe!

Ikväll blir det så klart också idol, tror att det blir Calle som åker ut. Fast jag börjar även känna mig lite småless på Erik, tycker inte han har varit så de senaste två veckorna som han kan. Men vi får väl se hur det går ikväll. Det känns ändå lite småsurt att missa finalen då vi är hos Claires mamma. Men vi kanske kan se det på tv4 play eller något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0