Klar på riktigt

Nu har jag jullov på riktigt. Skrev klart min stilanalys till svenskan idag och jag har även skickat in den. Så nu är jag klar med skolarbetet för den här terminen. Nu är det bara en termin kvar och sen är jag klar med skolan. Eller ja det beror ju så klart på om jag bestämmer mig för att plugga på universitet eller inte. Men klar med gymnasiekompetensen i alla fall. Känns grymt skönt att bara ha en termin kvar, fast samtidigt lite skrämmande. Vad ska jag göra sen då?

Förutom att ha gjort klart sista skoluppgiften har jag även hunnit med att tvätta och städa. Så nu är allt klart innan vi åker till Wales. Tiden har gått sjukt snabbt och jag fattar inte riktigt att det är redan på torsdag vi ska fara. Imorgon blir det att packa och fixa de sista småsakerna här hemma. Måste komma ihåg att skriva en lista till pappa vad han ska göra med hunden. Måste dessutom komma ihåg att fara och köpa bajspåsar. Är väl kanske en aning oförskämt att inte ha bajspåsar hemma!

Idag var det egentligen tänkt att jag och mamma skulle på barnenshus för att köpa en julklapp till Vincent. Men Amanda hade visst ramlat på idrotten idag och fått hjärnskaking, så mamma var tvungen att fara på lassa. Så jag tror inte att det blir något barnenshus idag. Och imorgon hade mamma inte tid, för då skulle hon visst på något möte på Amandas skola och sen skulle hon fara och uppvakta Helena som fyller 40. Men vi har väl tid att fara och köpa något efter vi har kommit hem från Wales.

Ikväll blir det i alla fall att se på tv och bara ta det lugnt. Kanske fundera lite på vad vi ska ha med oss och ta upp resväskorna från källaren. Kom just på att jag måste fara och köpa ett litet lås till resväskan också, suck. Men jag måste ju liks ut ändå så det spelar väl inte så stor roll egentligen.

Om en halvtimma ska jag ut med hunden, om mamma inte har ringt och sagt att hon har tid att fara på Barnenshus förstås. Måste dessutom på posten och köpa några julfrimärken så att jag kan posta våra julkort innan vi åker på torsdag. Känns sjukt drygt att planet till Arlanda går 06.35, jag är ju inte direkt någon morgonpigg människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0