Så var julen över för i år

Har haft en jättemysig jul och är väldigt nöjd med alla julklappar som jag/vi fått.

Julafton började med en promenad med hunden i snön. Sen gjorde vi oss iordning och vid halv 3 så var vi hos mamma. Spelade lite Band Hero innan Kalle & Co och efter det blev det i som vanligt mat. Massa gott på julbordet som vanligt och man åt tills man kände sig som en köttbulle! Efter middagen gick vi ut med hunden igen och sen blev det paket öppning. Massa fina julklappar, vi fick allt som vi hade önskat oss och det är ju inte varje dag det händer!
Kvällen avslutades med ett parti ogachaka, mycket roligt spel!

Juldagen blev väldigt lugn, öppnade lite mer julklappar och åt frukost i sängen. Sen blev det en riktigt slappar dag med massa tv-tittande och godisätande. Dock så slog min förkylning till rätt ordentligt och jag kände mig inte allt för pigg. Men vi hade en riktigt trevlig dag ändå.

På annandagen var min förkylning ännu värre och helst hade jag nog velat stanna i sängen. Men vi var bjudna till Eva-Britt i Övik för att äta middag och umgås. Så vi åkte ner med Mathias efter han slutat jobba, åt god mat och hade det trevligt. Dock blev det ett kort besök då Amanda kände av sin allergi och jag var allmänt hängig.

Igår blev det ytterligare en slappar dag. Tog mig ut på morgonen och promenerade med hunden till Ica för att köpa diskmedel och lite annat. Det var inte det lättaste att ta sig till affären då det kommit en halvmeter snö under natten och cykelbanan inte riktigt var plogad! Efter min lilla promenad så var jag helt slut och låg i soffan resten av dagen och kvällen.

Idag har vi redan hunnit vara ute en sväng, Lars har i sista minuten lagat vårat avgassystem på bilen. Klockan 8.00 var vi på OK på parkvägen för att fixa det hela. Lite mindre än en timma senare var vi klar och vi fick fara hem. Nu sitter vi mest och väntar på att klockan ska gå. Klockan 12.00 är det dags för besiktning av bilen och om vi har tur så går det igenom! Förutom besiktningen av bilen så har vi ingenting planerat idag, kanske titta runt i några affärer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0