Trött och slut

Är en aning trött och slut idag, skulle helst vilja krypa ner i sängen och stanna där en dag eller två. Men jag har alldeles för mycket att göra för att ha tid med sådant lyx!

I måndags var vi och vaccinerade oss mot svininfluensan, känns bra att ha det gjort nu innan vi ska resa. Även om vi kanske inte har fullgott skydd så är det bättre än ingenting! Förutom att vaccinera oss har det inte hänt speciellt mycket här hos oss. Har sjukt mycket att plugga den här veckan så hinner inte med så mycket mer!

Idag har jag varit ner på stan en sväng, visserligen endast för att gå på biblioteket och låna en bok om stilanalys, men ändå! Har dock inte ens börjat med stilanalysen, men har bestämt mig för att inte göra något på den i veckan. Eftersom det endast är en inlämningsuppgift så satsar jag på att ha den klart i början av nästa vecka istället.

Imorgon är det sista träffen på samhällskunskapen, ska nog gå bra, ska redovisa mitt arbete om hedersmord och hedersvåld i Sverige. Sen på fredag blir det sista träffen på svenskan, ska hålla ett argumenterande tal om kvinnors rätt att göra abort, även denna lektion blir sista träffen. Sen på fredag eftermiddag är det sista provet i finansiering och kalkylering. Jag pluggar just nu som en galning för att lära mig allt, får väl se hur det går på fredag!

På lördag blir det i alla fall pepparkaksbakning med mormor, mysigt. Kanske att jag kokar lite ischoklad och knäck också. Får se om det finns någon ork! Nu blir det i alla fall middag, köttbullar och spagetti, knappast någon finmiddag men det duger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0