Trist med slask

Så var helgen över, och så även mitt jullov. Skolan börjar imorrn och sen blir det full rulle, Företagsekonomi B, Engelska C, Webbdesign och Programhantering är vad vårterminen bjuder på. Känner mig peppad och det ska bli intressant att se vad Engelska C innehåller. Det enda som är något drygt är nästan bara har morgon lektionen och alla som känner mig vet att jag inte är någon morgon människa! Men det ska väl gå an iallafall.

Helgen har varit mycket trevligt. På fredagen blev det middag på Eurasia följt av öl på Pipes och Lottas och sedan en taxi hem vid 12 någon gång. Väldigt skönt att få gå ut och göra något trevligt och bara vara oss. Annars verkar det alltid som att det är folk runt omkring oss.

Lördagen var mycket lugnt, sov länge och sen blev det en massa tv-tittande och en del bakning. Bakade sockerkaka och kladdkaka och till middag blev det lax och klyftpotatis! Såg sedan på Patch Adams och Being Julia sen blev det en relativt tidig kväll!

Gårdagen blev även den mycket lugn, lång och skönt sovmorgon sedan en promenad till affären. På vägen hem ringde mamma och undrade om hon kunde komma förbi och hämta resväskan, då hon och Lars åker till Egypten i två veckor på torsdag! Är bara en aningens avundsjuk! 5-stjärnigt hotell i två veckor, vem skulle inte vara avundsjuk?
Bjöd på kaffe och fika när dom kom förbi, sen for dom runt 16-tiden.

Lagade middag efter det, Cajun-Kyckling Tortillas, hur gott som helst! Sedan blev det en lugn kväll som spenderades framför tv:n.

Allt som allt har det varit en mycket skön helg och måndagen har börjat bra! Jag är nyss hemkommen från en tur till Rusta och Jysk. Rusta var en nitlott då de inte hade kvar några av de resväskorna jag ville ha. Dock så blev det bättre på Jysk! Inhandlade sängkläder och en ny kontorsstol till Claire så hon slipper få ont i ryggen!

Den är nu monterad och används flitigt. Jag har inte riktigt kommit fram till vad jag ska göra med resten av dagen. Ska iallafall försöka leta reda på något varmt land vi kan åka till! Vi har hittills funderar på Marocko - Agadir eller Bulgarien - Burgaskusten Elenite & Sveti Vlas. Dock har vi inte riktigt bestämt oss för när vi ska resa vilket inte underlättar. Planen var att försöka resa runt påsk, dock är det inte lätt att hitta något varmt ställe att pka till utan att behöva betala en mindre förmögenhet! Marocko skulle kosta 14.000 på ett All Inclusive hotell i en vecka. All inclusive i Bulgarien i Maj skulle kosta 8000. Så just nu lutar jag iallafall åt Bulgarien, men har inte letat färdigt än. Så det återstår att se vad man kan hitta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0