Åska och solsken?!

Idag har det varit en trevlig men lång dag med ett väldigt udda väder! Klockan 7.30 kom Amanda hit för att spendera dagen. Jag hade precis klivit upp och stog ute med hunden när hon kom gående. Var sjukt trött då jag inte sovit speciellt bra eftersom det var världens åskväder igår natt och jag vaknade av regnet och mullret! Lyckades iaf ta mig upp strax efter sju vilket kändes ganska så bra.

Bjöd Amanda på frukost när hon kommit in och sen la jag mig i soffan och läste medan hon satt vid datorn. Jag kunde dock inte hålla ögonen öppna och lyckades somna och sov väl ungefär 30 minuter, skönt! När jag väl hade vaknat till liv blev det en promenad upp till vatten tornet med vovven och sen bakade jag och Amanda chokladmuffins, mums! Dom blev goda även om dom av någon anledning bara föll i sär så dom är inte speciellt lätta att äta kan jag ju tala om!

När vi bakat klart och gett hunden lunch så packade vi oss och gjorde oss iordning för att fara ner på Nydala och sola och bada. Sjukt varmt var det och vi var tilräckligt varma i kroppen för att ta oss ett dopp så fort vi satt ner våra saker på stranden. Vattnet var varmt och det var riktigt härligt att bada. Dock såg vi några misstänksamma moln på himlen och vi passade på att gå upp ur vattnet och njuta av solen istället.

När vi varit nere på Nydala i ca 40 minuter så kom Mathias också dit. Amanda hade ringt tidigare och frågat om han ville följa med och bada men han verkade inte kunna ta sig dit så vi trodde inte att han skulle komma. Men sen så stog han där ändå! Vi åt lite lunch, tonfisk sallad och sen passade vi på att ta oss ett snabbt dopp alla tre innan solen gick i moln. Precis när vi var på väg upp ur vattnet så försvann solen. Så vi bestämde oss för att packa ihop och fara hem och tur var väl det. För inte hann vi vara hemma många minuter innan det började åska och regna.



Efter en dryg halvtimma verkade dock solen komma tillbaka och även värmen. Men vädret har fortsatt att vara mysko med lite åska då och då och några regnskurar som vara i ca 5 minuter trots att solen skiner! Så det blev inget mer badande för oss. Istället åt vi varsin muffin och kollade på tv. Jag passade även på att gå en promenad med vovven medan det var uppehåll!

Vid 17.30 kom mamma och hämtade Amanda så nu sitter jag är ensam. Ska strax gå och fixa mig någon middag, tror nog att det blir varmkorv med bröd, orkar inte riktigt göra något annat. Ikväll blir det att titta på So You Think You Can Dance och sen blir det nog en tidig kväll då jag är väldigt trött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0