En liten paus!

En liten paus från bloggen har det blivit den senaste veckan, har varit upptagen och inte sett röken av en dator. Vilket har varit sjukt skönt! Veckan som gått har i alla fall varit helt underbar och vi har hunnit med att göra en massa saker!

I tisdags blev det en tur till Nydala med Camilla där det även blev ett snabb dopp, men det var verkligen inte varmt i vattnet. Så vi stannade inte speciellt länge. Senare samma dag så passade jag på att färga håret, det är nu en aning ljusare med lite mer slingor och det ser faktiskt helt okej ut. Nu fattas det bara en klippning! Hann även med att fara till Akuten under tisdagen då mamma ringde och frågade om jag kunde komma och byta av henne så att hon fick vara hem och sova ( Amanda var där med andnings svårigheter) Men naturligtvis så kom läkaren precis när vi kom dit, så vi fick fara hem igen!

Onsdag så hade vi tvättstuga så det blev en relativt lugn dag.

Torsdag var lite mer hektisk då vi först var ner på stan och hämtade ut biljetter till Harry Potter som vi ska gå och se ikväll. Sen en sväng på Bolaget på Maxi och sen även in på Maxi för att handla allt som behövdes till kalaset på fredagen! Sen hem för att baka. Gjorde sirapskakor och muffins! Sen på kvällen blev det ett kvällsdopp nere på Nydala med hunden. Hon tyckte dock att det var mindre roligt och vi fick diverse blåmärken och rivmärken efter vårat dopp!

På fredagen fyllde Claire år och vi hade en supertrevlig dag. Dagen började så klart med frukost i sängen och lite presenter. Hon fick ett silverarmband av mig, passar super bra! Sen promenerade vi ner till Nydala där vi solade och badade, dock var det inte speciellt varmt i vattnet kan jag ju lova! Men vi hade det jättebra. Vid tvåtiden var vi dock tvugna att gå hem för att göra oss i ordning för kvällen. Duschade, promenerade med hunden och gjorde iordning tårtan så allt var klart innan gästerna kom!



Kvällen blev jättetrevlig och presenten, en bärbar dator, var väldigt uppskattad! Har tyvärr ingen bild på datorn, kom av mig när hon öppnade paketet så tog inga bilder! Dock tog jag några andra bilder från kalaset.


Hemma gjord Prinsesstårta!










Efter alla gästerna hade varit på fredagkväll så drack vi några öl och bara slappade. Hela dagen var kanon och vi var båda mycket nöjda med resultatet!


Lördagen började lite hastigt då brorsan ringde vid tiotiden och undrade om han kunde låna bilen för att fara och hämta sin säng hos Maria i Gräsmyr då dom gjort slut. Så jag erbjöd mig att hjälpa till med allt, så det blev till att hastigt och lustigt ge sig ut på en bilfärd. Först tankning, sen ut på Västerslätt för att hämta brorsan på jobbet, sen på Statoil för att hyra ett släp, sen hem till morsan på Teg för att packa in Marias saker i släpet och sen ut till Gräsmyr för att dumpa hennes saker och packa brorsans. Sen när vi var klara med det blev det även en sväng ut till Klockarbäcken där Mathias hämtade igen sin bilstereo och hämtade en nyckel av Maria.

När allt detta var klart var det hyffsat sent och vi var något stressade då Pappa och farmor skulle komma och fika klockan 14.00! Så Mathias fick släppa av oss hemma så vi hann göra allt i ordning innan pappa kom. När pappa väl kom så visade det sig att han inte fick tag på farmor! Så det blev bara pappa som kom! Vi hade det trevligt och efter en stund så kom Mathias och gjorde oss sällskap också!

Mathias erbjöd sig så snällt att vara hundvakt då vi hade planer på att gå ut och dricka öl! Så vi fick en kväll utan hund vilket var guld värt! Han tog med sig hunden hem vid 17.00 någon gång och vi fick chansen att äta i lugn och ro för att sen göra oss i ordning för en kväll ute. Camilla och Andreas kom hem till oss för att dricka ett par öl innan vi begav oss ut på krogen. Vi spelade Texas Hold 'Em och hade det mycket trevligt! Ska visa några kort senare, jag har dock bara korten som är tagna hemma hos oss, dom som är från Krogen är på Claire's kamera.

Vi for ut redan vid halv 10, då Mathias var snäll och skjutsade oss. För mig och Claire blev det premiär på TC. Vi hade det super trevligt och det blev en hel del öl! Jag och Camilla drack även lite tequila, så det var an blöt kväll som avslutades med hamburgare på Max innan vi tog en taxi hem!















På söndagen mådde jag till min stora förvåning bra, även om jag var väldigt trött! Dock var Claire en aning bakis så vi hade en riktigt lugn dag framför tv:n! Såg Walk The Line som jag tyckte var sjukt bra och sen blev det faktiskt en tidig kväll!

Jag fick mig en sovmorgon till klockan 11 idag, det var superskönt! Sen direkt när jag klivit upp så skickade jag sms till brorsan för att se om han var vaken och hade tid att hjälpa mig med bilen. Samtidigt så fick jag ett sms av Camilla som undrade om jag ville vara och sola?! Jag skickade ett sms tillbaka och sa lite undrande att det inte var någon sol? Strax där efter får jag svar tillbaka och hon säger "Haha, näe jag insåg just det, haha " Hon är som rolig ibland!

Jag tog i alla fall med mig Cassie och for ut till Lars i Djäkneboda där Mathias hjälpte mig att sätta fast avgasröret på bilen som har hängt lite löst! Men nu är det fixat och Vinnie är hel för stunden. Kom hem och åt lite lunch och sen en stund vid datorn. Och just som jag var halvvägs igenom detta blogg inlägg så plingar det på dörren. Det plingar aldrig på dörren här! Så lagomt nyfiken gick jag och kollade vem det var och det var farmor! Snacka om total överraskning!

Hon hade promenerat hit från Ålidhem! Så vi bjöd på kaffe och tårta och hade en liten pratstund och sen skjutsade jag henne till farfar. Hon är för go min farmor!

Nu är jag i alla fall äntligen klar med detta väldigt långa inlägg, tveksamt om någon har orkat läsa! Nu ska jag hoppa in i duschen, sen en promenad med hunden och sen klockan 18.00 ska vi gå på bio med Mamma, Lars, Mathias, Amanda och Amandas kompis och se Harry Potter och Halvblods Prinsen, woohoo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0