Förkylning eller Svininfluensa?

Jag har gått och blivit förkyld, känns typiskt att vara förkyld på sommaren. Men å andra sidan så är ju inte vädret det bästa, så jag missar väl egentligen inte speciellt mycket! Min förkylning har varit på G rätt så länge nu och nu är den här *suck* Tror att det var mamma som såg till att den bröt ut ordentligt (hon är också förkyld). Paranoid som man är så kan man ju inte låta bli att tänka på Svininfluensan och med tanke på att symptomen är samma som för vanlig influensa så blir man ju lite extra orolig. Men man ska väl inte oroa sig allt för mycket, de flesta verkar ju ändå bli helt återställda. Man får väl helt enkelt låta bli att vara så tjurig och gå till doktorn om det blir värre!

Jag ska i alla fall ta det lugnt några dagar och försöka kurera mig. Enlight yr.no så ska det visst regna fredag till söndag och sen vara bra väder måndag till onsdag. Så jag har ju några dagar på mig att bli bättre! Ikväll ska vi se på Independece Day, C hade visst inte sett den?! Hur hon nu har kunnat missa det vet jag inte riktigt!



Måste ut en sväng på Maxi och köpa hundmat också. Vovven har börjat bli så stor nu, eller ja jag tycker fortfarande att hon är liten, men jag har fått förlika mig med tanken på att hon kommer att vara en liten hund! Idag är hon 6 månader våran lilla prinsessa och hon har precis börjat äta två gånger om dagen vilket vi tycker är skönt! Jag är dock inte lika säker på att Cassie tycker det! Men nu är det i alla fall dags för en lunch promenad, hoppas att det inte börjar regna medan vi är ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0