Hundbad för första gången!

Har haft en riktigt lugn och skön dag. Jag hade hopp om att få mig en liten sovmorgon imorse, men Cassie hade visst andra tankar och väckte mig tidigare än vanligt, det vill säga strax efter åtta. Så jag knatade upp och tog ut henne och sen kröp jag ner i sängen igen. Lyckades somna om efter många om och men och fick sova till halv elva innan Cassie minsann tyckte att jag skulle gå upp!

Satt vid datorn en stund och hade turen att få prata med C på msn lite. Idag ska hon iväg och träffa sin bror och sin brorsdotter, ut och äta skulle dom visst också! Efter en liten pratstund blev det dags att ge vovven lunch och sen blev det en promenad. Promenerade upp till vattentornet och sen efter det promenerade vi omkring i skogen, tog även lite bilder!

  
 


När vi kom hem gjorde jag lite lunch till mig själv och sen slog jag mig ner i soffan och tog det lugnt ett par timmar. Lyckades även somna i soffan i drygt en halvtimma vilket var riktigt härligt. Sen blev det en stund framför datorn och sen var det dags för Cassie att få sin middag. Sen tog vi oss en promenad ner till Nydala där hon även fick simma för första gången. Förut har vi bara varit och plaskat i vattnet, men idag följde matte med ut och hon simmade även lite. Dock fick hon lite panik och försökte klättra upp för mattes ben, så jag har nu riktigt härliga rivmärken! Men kul hade hon i alla fall och hon verkade inte bli avskräckt så fler simturer blir det nog i sommar.

Gjorde middag och mig själv när vi kom tillbaka, hade egentligen ingen lust alls att äta men gjorde ändå lite blöta som jag fick i mig. Nu sitter jag är och funderar på vad man ska hitta på ikväll. Kanske det tom blir så att man tar sig ett glas vin och ser en film?
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0