Tråkigt värre!

Är en aning less på regn och mulet, nu tycker jag att det är dags för solen och värmen att komma tillbaka! Jag hade ju förhoppningar om att det skulle vara bättre väder idag då det var fint väder igår kväll, men icket! Idag har det bara varit regn och trist. Jag lyckades ändå tajma in så att jag och Cassie var ute en timma då det inte regnade, kändes ganska så lyckat!

Idag fick jag mig en liten sovmorgon, om man bortser från det faktum att jag hur som helst var tvungen att kliva upp klockan nio för att ge vovven frukost och gå ut en liten sväng! Men efter det så fick jag faktiskt ligga kvar i sängen och halvsova till tjugo över elva! Sjukt skönt och jag kände mig ordentligt utvilad när jag klev upp.

Tog en promenad med Cassie ner till fotbolls planerna vid Nydala, dom bredvid 4H-gården. Där fick hon springa lös och vi lekte lite med hennes boll också. Jagade en fågel försökte hon sig också på, bara en liten en, men hon var inte tillräckligt snabb så efter en kort runda gav hon upp! Dom större fåglarna, kråkor och fiskmåsar vågade hon sig inte på! Vi tränade även lite på sitt, ligg och stanna och hon var riktigt duktig. Hon var även rätt så duktig på hemvägen och drog inte super mycket!

När vi kom hem så passade jag på att maila C och sen blev det lunch för Cassie och för mig! Idag blev det bara rostat, orkade mig inte på att göra någon avancerad lunch och jag tror inte att det blir någon avancerad middag heller. Det blir antingen varmamackor i grillen eller köttbullar och spagetti, har inte riktigt bestämt mig än.

Imorrn ska jag ta mig en tur på Ica för att handla lite mat då det började bli ekande tomt i kylskåpet. Har även tänkt knata in hos frisören på Mariehems centrum och höra vad dom tar för att färga, slinga och klippa håret. Är sjukt less på mitt hår nu så jag har bestämt mig för att göra något annorlunda. Jag funderar på att bli blond kanske, men samtidigt så känns det lite väl drastiskt, så kanske en snygg brun nyans med ljusa slingor istället? Ingen avancerad klippning blir det då. Sjukt missnöjd senast jag provade något och jag har därför bestämt mig för att bara toppa och klippa upp det lite.

Nu är det väl bäst att man börjar med maten innan det blir allt för sent. C skulle visst ringa senare också, så jag vill helst ha hunnit äta hon gör det. Bara en vecka kvar nu tills hon kommer hem. Jag hoppas att den här veckan ska gå lite snabbare, jag har lite mer saker att göra så det finns förhoppningar om det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Lina

tusen tack :) hon är underbar!

2009-07-07 @ 16:19:26
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0