Underbara sol!

Äntligen så har solen tittat fram igen! Så underbart skönt, hoppas att den är här för att stanna ett tag nu!

Igår så blev man så klart överlycklig när man klev upp och såg att det var soligt! Så på med badkläderna och sen packade vi väskan för att gå ner på Nydala. Mötte upp med Camilla som också följde med. Det var sjukt mycket folk och eftersom att gräset var blött efter flera veckors regnande fick vi alla knöla ihop oss på stranden. Men det var härligt och grymt varmt. Vi hade inte med oss någon mat så vi bestämde oss för att köpa en hamburgare fån kiosken. Det skulle vi ju inte ha gjort! För först så fick vi stå i kö i kanske 25-30 minuter och sen fick vi vänta lika länge på att få maten! Dock var det värt att få två iskalla drickor. Det blev även ett dopp i sjön men det var väldigt kallt kan jag lova!

Efter ett par timmar nere på Nydala var vi tvugna att traska hem då vi inte kan lämna lill vovven hur länge som helst! Hon fick gå ut på baksidan där vi lekte lite med hennes boll. Hon fick även hälsa på grannens katt! Grannes katt tycker visst om hundar, så den tyckte att det var super att få hälsa på våran hund.

Sen till middag så passade vi på att grilla då vädret var fint. Det blir grillad ytterfläskfile med potatissallad, grönsallad, bröd och en kall öl! Hur gott som helst. Vi passade även på att köpa lite glass från glassbilen då den stannade utan för huset. Har inte köpt glass från glassbilen sen jag var liten så lite nostalgi känsla har man ändå nu när det ligger glassbåtar i frysen!

Idag var det svårt att kliva upp ur sängen av någon anledning. Jag var på väg upp, men sen så vände jag på mig och då lyckades jag visst somna om! Lyckades iaf ta mig upp vid 11.30, städade badrummet och dammsög hela lägenheten. Sen blev det en lunch promenad i värmen med Cassie. När jag kom tillbaka så åt vi frukost / lunch. Claire hade fixat med tvätten medan jag var ute med hunden vilket var skönt. När tvättmaskinerna var klara och vi hängt upp tvätten så gick vi ner på Nydala för att sola och bada.

Dock blåste det väldigt kallt där nere så det blev inget badande för våran del. Dock solade vi och hade det trevligt i drygt två timmar innan vi var tvugna att gå hem och ta hand om tvätten. Sen njöt vi av en glass på balkongen och efter det så blev det en dusch. Har även pratat med pappa och bestämt tid och dag då han och Eva-Britt ska komma hit, lördag blev det. Då ska vi äta och dricka gott har vi tänkt, hoppas att vädret är på våran sida så vi kan grilla!

Vi hade funderingar på att grilla ikväll också, men istället blir det pasta med tonfiskröra som är gratinerat i ugnen, mums! Sen blir det nog att sen en eller annan film också. Med andra ord så blir det en riktigt lugn kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0