Hundvakt sökes!

Vissa dagar önskar jag att vi inte hade hund! Så mycket enklare det skulle ha varit att bara packa väskan och åka iväg någonstanns! Men nu går inte det och naturligtvis skulle jag inte byta ut henne mot något för hon är helt underbar våran lilla hund. Men vi skulle hemskt gärna vilja åka på solsemester i en vecka och vi har ingen som kan ta hand om hunden, så visst skulle det vara enklare ibland om vi inte hade hund.

Börjar bli något less på dessa pissiga väder! Sommaren verkar ha flygit sin kos och kvar blev endast moln och regn. Det enda man kan trösta sig med är att det fortfarande är någorlunda varmt. Men vem vet hur länge det varar?

Veckan har haft en ganska så trög start men det är väl som det brukar antar jag. Min förkylning verkar vara på bättringsvägen vilket känns positivt. Har ändå varit en väldigt mysko förkylning med nya symptom varje dag, dock har dom bara stannat en dag också! Så ena dagen har det varit hosta och andra dagen halsont. Mycket skumt måste jag ju säga att det har varit! Nu verkar det dock ha stannat på lite hosta och att jag känner mig allmänt hängig.

Igår var det också en ledsam dag, C's mammas hund fick efter många trogna år somna in. Underbar liten hund med ett verkligt hjärta av guld. Hon kämpade in i det sista men efter en tids sjukdom blev det dags för henne att somna in.





Igår testade jag även att göra White Chocolate Chip Muffins, dom blev supergoda och det blir nog att baka dom fler gånger! Gjorde även några vanliga vaniljmuffins men dom blev inte riktigt lika goda. Nästa gång jag bakar muffins så tror jag nog att det blir blåbärs muffins, skulle vara gott!

Igår kväll såg vi också Memento, rätt så bra film även om den var udda. Kändes som en annorlunda version av Sin City. Men jag tyckte att den var bra iaf, fast jag hade nog helst sett den utan alla reklamavbrott, dom gjorde det inte direkt lättare att hålla koll på vad som hände och när det hände!

Idag har det blivit en lugn dag, skulle behöva städa lägenheten men jag har inte riktigt någon ork till det så det får faktiskt vänta ytterligare en dag! Ska försöka ta tag i saken imorgon istället. Lite senare idag blir det en tur till affären där vi ska panta flaskor och köpa grillkorv som får stå för middagen idag. Ikväll blir det So You Think You Can Dance och efter det blir det nog sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0