Bättre lycka idag?

Igår gick det inte alls att uppdatera bloggen så jag ska ta och göra ett nytt försök idag.

Igår blev det en rätt så trevlig dag, klev upp vid tio tiden och satte mig på balkongen och solade i drygt två timmar, sen gick solen och gömde sig bakom den jättestora björken som står mitt utanför våran balkong! Så när solen försvann gick jag in igen, gav vovven mat och sen gick vi på en promenad.

Promenerade upp till vattentornet där vi satte oss ner och funderade på vart vi skulle gå efter det. Efter en stund bestämde jag mig för att promenera ner till pappa och se om han var hemma. Så vi promenerade iväg och hon skötte sig rätt så bra. Dock var pappa inte hemma så vi promenerade hem igen! Hon har blivit rätt så stor nu våran lilla valp, även om jag tycker att hon fortfarande är alldeles för liten och är en aning orolig att hon kommer att bli någon sorts pygmé hund! Dock är hon ju bara 5 månader så lite större hinner hon väl bli. Hon håller förövrigt på att tappa tänderna och förutom en tand som vi hittade igår så har vi inte sett några, så vi antar att hon har svalt dom!

Igår blev det även en sväng på bolaget, köpte lite annorlunda dricka än vad vi brukar. Någon sorts gräddlikör blev det och en flaska Absolut! Sen blev det en sväng in på Ica Maxi där vi stötte på min faster och hennes man. Jag upptäckte också att det var superpris på potatis så vi kom hem med nästan 5kg potatis! Köpte diverse drinkmixar och annat gott så nu känner vi oss hyffsat redo för midsommar, även om jag måste ut idag och inhandla vad vi ska äta och lite mer drinkmixar så vi kan variera lite.






Idag har jag en hel del att göra, fast det är ingenting som kommer att ta speciellt lång tid skulle jag tro. Ska iväg på affären och köpa diverse saker, en sväng på apoteket och köpa pronaxen så vi kan hantera den eventuella baksmällan och sen ska jag baka muffins som vi ska ta med oss på midsommar. Om energin finns så ska jag försöka städa badrummet också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0