Midsommar

Midsommar var supertrevligt, dock var det synd att vädret inte var bättre på fredagen, men man kan ju inte få allt! Vi for iaf ut till Lars i Djäkneboda strax efter 4, Claire körde vilket var trevligt som omväxling! Väl framme i Djäkneboda packade vi ur bilen, såg ut som vi hade tänkt stanna i tre veckor och inte en natt! Men så går det när man har en hund som man måste ha med sig diverse saker till. När vi packat upp och hunden hälsat på alla så gjorde vi oss en drink. Vi hade med oss hur mycket som helst! En flaska Absolut, en flaska Country Lane, San Fransisco mix, Margarita mix, Lime mix, Sprite, Tranbärsjuice, Apelsinjuice och Redbull!

Till middag blev det kyckling spett för våran del. Teriyaki kyckling och sweet chili kyckling med potatisgratäng och gott bröd, mums! Sen blev det mer dricka och supergod efterrätt. Marängtårta med jordgubbar + att jag hade bakat chokladmuffins och tagit med mig!



Kvällen fortsatte med mer dricka, våra Margaritas var helt klart dom bästa drinkarna på hela kvällen och jag tror att nästa gång vi köpte drink mixar så blir det nog bara margarita mix! Vi hann även med att spela två omgångar kubb men sen fick vi nog av att myggen försökte äta upp oss så vi gick in! Spelade Gin Rummy och Skipbo istället, riktigt trevligt hade vi det. Strax efter två var vi alla lagomt trötta och bestämde oss för att gå lägga oss och sova!



Dagen efter vaknade jag klockan åtta och var till min stora förvåning inte bakis! Så jag tassade upp, släppte ut hunden och satt ute på bron ett tag. Sen gick jag in igen och läste min bok i drygt två timmar. Klev upp igen och gav hunden frukost och sen ut en sväng till. Hade hoppats att folk skulle börja röra på sig vid 10-tiden så jag kunde gå och äta frukost. Men jag fick minsann vänta nästan ända till 12 innan folk klev upp och jag kunde gå in i köket!

Vädret var en aning mysko och det regnade och var soligt om vart annat. Så vi var både ute och inne, ute passade vi på att njuta av solen och inne spelade vi kort och tog det lugnt. Vid fem var det dags för oss att fara hem så vi packade in oss själva och alla våra tillbehör i bilen och for hem. Claire körde även denna gång vilket jag tyckte var superskönt då jag var rätt så trött! Kvällen spenderades i soffan kollandes på tv och sen blev det en tidig kväll!

Jag bjuder på några bilder från vårat midsommarfirande





























































































































































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0