Muffins ♥

Onsdag idag, trodde först att det var tisdag men det är det minsann inte!

I måndags blev det en relativt lugn dag, lekte lite med vovven och sen vid 18-tiden for vi iväg till Maxi och mötte upp mamma för att köpa en examens present till Maria. Sen gick vi in på Maxi för att handla lite glass, det blev piggelin och päronsplit!



Igår hade jag en fruktansvärd huvudvärk som verkligen inte ville ge med sig! Större delen av dagen tycktes vi spendera på Mariehems vårdcentral. Ringde nämligen till Claires läkare igår och sa att hostmedecinen hon fått inte har hjälpt och vi fick då en tid klockan 13.00. Läkaren var mycket trevlig och noggrann. Hon fick ta några tester, bland annat sänka och syresättning. Båda de proverna var dock bra och läkaren var lite fundersam till vad det kunde vara. Så han skrev ut några tabletter för sura uppstötningar? Och skickade hem oss och sa att vi skulle komma tillbaka på fredag klockan 9.00. Konstigt nog så verkar inte tabletterna han skrev ut hjälpa mot hostan?

Vid 18-tiden igår gav min huvudvärk äntligen med sig och jag kunde njuta av kvällens alla bra tv-program! Så mycket bra på tv på tisdagar, tycker dock att dom borde sprida ut det lite bättre!

Fick sovmorgon i morse, hur härligt som helst. Sov dock bara till klockan 10 för sen kunde jag inte sova längre. Klev upp och satte mig vid datorn en stund. Sen gick jag och vovven ut till fotbollsplanen runt hörnet och tränade lite lydnad. Tränade sitt, ligg, stanna och loss. Hon var superduktig, dock tror jag nog att hon skulle göra vad som helst för lite kyckling som var dagens belöning.

Lagade lunch till Claire när jag kom in, sen blev det vovvens tur att få lite lunch och gå på en promenad. När allt det var gjort kilade jag iväg till affären med alla tomburkar och tomflaskor, såg ut som en riktig alkis kan jag lova! Köpte lite grejor jag behövde för att baka muffins i min nya fina muffinsform! Så när jag kom hem bakade jag muffins och så här blev resultatet!


Vaniljmuffins utan glasyr


Chokladmuffins utan glasyr


Vaniljmuffins med glasyr


Chokladmuffins med glasyr




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0