Sol och bad!

Har varit en riktigt trevlig vecka, dock är det synd att den är över. Under veckan som har gått har det blivit en hel del solande och en hel del badande. Första doppet gjorde jag i torsdags i Nydalasjön, dock kändes det inte speciellt varmt så det blev ett snabb dopp!

I fredags var vi nere på Nydala igen och solade och badade. Vattnet var mycket varmare och vi plaskade på ganska så länge. Super härligt var det att få vara ute och sola och bada. På kvällen bjöds det på middag hos Lars i Djäkneboda eftersom mamma fyllde år. Av oss barn fick hon en spikmatta! Hur nu det kan tänkas vara skönt har jag ingen aning om, men det var vad hon önskade sig. Vi hade en trevlig kväll och vi fick tom sitta ute i solen och äta. Tog också massvis med bilder som ska laddas ner någon dag framöver. Vi stannade dock inte speciellt länge utan for hem och drack några drinkar och såg på Almost Famous, superbra film!

Igår tog vi en liten sovmorgon och lekte lite med vovven. Sen efter lunch så for vi ut till Norrmjöle och solade och badade. Det var överraskande varmt i vattnet, dock blev det lite kyligt att traska in till stranden efter badandet då det blåste rätt ordentligt och det är långgrunt! Efter ett par timmar i solen var vi nöjda och vi bestämde oss för att fara hem. Köpte lite kött på hemvägen så när vi kom hem blev det grillat, mums! Sen hade vi egentligen tänkt fara ner på Wheels och titta på bilarna. Men vi kände oss ganska så möra efter en dag på stranden så vi stannade hemma och kollade på "Sova med fienden" istället.

Idag har vi varit nere på Nydala igen, sjukt varmt idag och nästan ingen vind! Vi var nere på stranden tidigt och tog första doppet innan elva. Strax efter elva kom Mathias och Maria också dit så vi fick sällskap ett par timmar. Det blev många långa dopp i det varma vattnet för att svalka av oss. Och trots att jag har smörjt in mig med solskydd hela dagen har jag lyckats bränna mig på ryggen! Så nu sitter jag är med en känsla av att någon eldar på min rygg, inte så trevligt.

C håller just på att packa, imorgon bitti åker hon till sin familj i Wales och stannar i två veckor. Själv ska man vara hemma med hunden. Just nu känns det inte så roligt alls, men det ska nog gå bra. Har jag tur kanske vädret är bra, även om jag nu har bestämt mig för att stanna inne ett par dagar så att min rygg får vila sig!

Nu vill hunden iaf ha middag och en liten promenad och sen är det dags för oss att ta oss till affären för att köpa någon middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0