Ännu mer snö

Typiskt att det snöat ännu mer idag, hade varit betydligt mycket trevligare om det varit töväder istället. Är lite less på snön nu och tycker att det är dags för våren att kika in. Lite sol och värme skulle inte sitta helt fel!

Helgen har varit helt okej. Fredagen blev lugn, efter lite trassel på förmiddagen. Sen igår kom Mathias, Maria och Marias lillasyster Malin förbi en snabbis på förmiddagen. Hälsade på Cassie + att Maria fick sin födelsedags present, ett present kort på H&M. Sen efter det blev det en liten lunch för oss och sen bakade jag en smulpaj!

Strax efter 2 kom mamma, Lars och mormor förbi. Så vi bjöd på kaffe och nybakad smulpaj! Cassie blev bortskämd med lite hundgodis mamma köpt, så nu har vi ännu mer. Tror bestämt att vi har mer hundgodis än hundmat, inte för att hon äter mer godis än mat. Dom stannade ett par timmar vilket var trevligt, sen när dom farit fick vi oss en liten lugn stund i soffan. Resten av dagen blev någorlunda lugn, iallafall för mig. Claire den stackaren åkte på magsjuka istället! Hon verkar något bättre idag men ligger fortfarande och mår illa. Har jag tur så kanske jag klarar mig!

Idag har Cassie varit ett riktigt monster! Det är så svårt att behålla lugnet och inte bli irriterad på henne när hon inte gör som vi vill. Det är ju trots allt inte hennes fel. Ibland känns det bara så motigt när ingenting verkar fungera. Jag har iallafall läst en riktigt bra artikel nu och har fått lite tips så vi får se om det kanske funkar. Just nu så ligger hon iallafall och sover.

Har lyckats plugga lite idag också. Har gått rätt så bra och det mesta börjar nog sjunka in, frågan är väl bara om jag kommer att komma ihåg något på onsdag! Har iallafall två dagar till att plugga på så det kanske kommer att gå vägen. Får se om Cassie håller sig lugn så att jag kan plugga.

Hmm, jag måste också ner i källaren för att boka en ny tvätt tid. Har glömt bort det nu flera dagar i sträck, får hoppas att vi faktiskt får någon tvätt tid den här veckan! Annars blir det till att tvätta i badkaret! På tal om badkar ska vi se någon dag i veckan om Cassie har lust att bada. Ja bada och bada, plaska i lite vatten i badkaret så att hon är van att vara där. Lika bra att vänja henne nu när hon är tillräckligt liten för att lyftas upp! Kommer förhoppningsvis att underlätta att hon är van när hon behöver badas ordentligt när hon blir äldre. Nu tror jag att det är dags att ge henne middag sen en kort promenad, laga middag till oss och sen blir det att titta på Gossip Girl och Wipe Out!

Ska försöka ta lite bilder av Cassie imorrn, hon har blivit så stor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0