Grillat i solskenet

Igår blev det en riktigt trevlig dag. Dock låg vi efter lite med tajmingen vilket ledde till att jag stod och diskade, osminkat och med blött hår när Mathias och Maria klev in genom dörren. Claire låg på knä inne i badrummet och skurade gallret till grillen! Och vi som nästan alltid är färdiga i god tid, men så blev inte fallet igår. Det tog nämligen lite längre tid att göra allt som vi skulle än vad vi hade trott.

Först var vi på Ica för att köpa lite bröd till maten samt cola, vi skulle även köpa plastmuggar vilket vi glömde! Claire körde förövrigt "Vinnie the Volvo" till Ica. Jag var väldigt stolt och imponerad, dock ville hon inte köra till apoteket från Ica. Så det fick jag göra. Var även in på Obs för att köpa plastmuggar! Allt detta tog längre tid än väntat så vi blev lite sena!

Inte för att det gjorde speciellt mycket då vi inte hade någon tid att passa! Vi hade lite problem med att få fyr på grillen men med lite tålamod så gick det bra! Jag var tvungen att göra en snabb visit på Ica igen då den dricka vi köpt på Obs för att göra Spritzer smakada apa och jag var tvungen att köpa fruktsoda! Väl hemma igen så hade grillningen tagit fart och det luktade helt underbart gott! Kan även tilllägga att det smakade underbart gott! En bit vitlöks marinerad fläskfilé, en bit rödvins marinerad fläskfilé, potatissallad, potatisgratäng och nybakad baugette och till det en riktigt kall och god spritzer, mums!! Till efterrätt serverade jag äppelpaj med vaniljglass.

Efter middagen spelade vi kort en stund. Spelade Chicago, Ruter 7 och 500. Riktigt trevligt hade vi det. Dock for Mathias och Maria hem relativt tidigt, klockan 21.00, då Mathias skulle upp och jobba klockan 05.00! Så när dom farit satte vi oss ner i soffan och såg på Rain Man. Tycker att det är en helt underbar film! När filmen väl var slut var vi båda helt slutkörda så det blev sängen på en gång. Kände mig för en stund gammal när jag gick i säng 23.40 på Valborgsmässoafton, eller ja vuxen kanske man ska kalla det istället?

Idag har vi inte gjort något alls egentligen. Har varit ute på två lite längre promenader med hunden, sett på tv och varit på godishuset där vi köpt våran egen vikt i godis samt hyrt en film, Twilight, som vi ska titta på efter vi har sett på Så ska det låta, som förövrigt börjar om 3 minuter. Så det är dags att jag pallrar mig till soffan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0