Sol och värme!

Helgen har varit mycket trevlig. I fredags blev det en hel del shopping och sen avslutades dagen med en underbar middag och några glas vin!

Lördagen blev det en lite sovmorgon då vi låg och drog oss i sängen ett tag och slappade. Klev upp och segade oss igenom första delen av dagen då vi åt frukost och sen duschade i lugnan ro. När vi väl var färdiga vid 2 tiden någongång for vi till Djäkneboda och hälsade på mamma och Lars. Där var det blåsigare än blåsigt och man kunde knappt stå upprätt! Men det var trevligt ändå och vi satt i solen där det stundtals var riktigt varmt. Hunden sprang runt och lekte med en fotboll och var bara helt bedårande! Lars skruvade också lite med bilen våran och bytte luftfilter. Bilen är inte riktigt som den ska, men nu kan vi köra utan att behöva ha choken ute så det är ju alltid nåt!

Kom hem från Djäkneboda vid 18 tiden, gjorde mig iordning och käkade för att sedan 18.40 ta bussen till Camilla på Teg för lite förfest innan vi for på Schlagerklubben. Drack öl, spelade ölspel och små kollade på Eurovision. Vid 22.30 promenerade vi ner på Schlagerklubben där vi efter lite krångligheter tog oss in! Jag stannade dock inte speciellt länge då jag fick fruktansvärt ont i huvudet och det slutade med att jag var hemma 00.30. Kollade på tv en stund innan jag pallrade mig isäng.

Idag blev det sovmorgon och jag vaknade till min förvåning utan baksmälla vilket var angenämt! Låg kvar i sängen till 11 då vi klev upp och käkade frukost framför tv:n. Sen gick vi ut och försökte spela fotboll med hunden, men hon var mest intresserad av att äta gräs och sniffa runt så det blev inte så mycket fotboll! När vi kom in åt vi en glass på balkongen och sen gick jag och hämtade min bok och satte mig på balkongen för att läsa. Har precis läst ut boken och inser att jag har bränt mig lite i ansiktet! Men det är sånt man får ta, det var skönt att sitta på balkongen och läsa.

Om ett tag ska vi ta och laga middag, Lax med rostade potatis och hollandaissås, mums! Sen blir det nog att slappa framför tv:n resten av kvällen. Har vi tur kanske det till och med är någon bra film att se!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0