Sommarlov!

Japp, nu har man sommarlov. Dock verkar sommaren inte vara här idag, men den kommer väl snart?

Hade sista lektionen och sista provet igår. Det gick riktigt uselt och jag är mycket tveksam till om jag faktiskt klarade provet eller inte! Kände mig mest riktigt irriterad då jag gjorde provet då läraren sagt tidigare att det endast skulle vara ett par frågor på administrations delen. Så jag pluggade inte den delen speciellt mycket alls, sen kommer jag och ska göra provet och det visar sig att 50% av provet är på administrations delen, grr! Blev riktigt irriterad och det hela slutade med att jag skrev blankt på minst 45% av provet *suck* Men det är inte så mycket att göra åt nu!

Efter mitt prov igår var jag lagomt deprimerad men bestämde att det skulle inte få förstöra resten av dagen. Claire var ledig igår då det var röddag i Storbritannien, så vi for ut och shoppade en sväng när jag kom hem. Var först på Obs där vi köpte oss ett par crocs, dom hade ju extra pris, bara 199:- st! Sen blev det en sväng på Skokanonen där jag köpte mig en ny korthållare, en i läder blev det. Sen en sväng på Djurmagazinet där vi köpte en krok som man skruvar ner i gräsmattan så att vi kan sätta fast hunden och sen blev det så klart lite hundgodis också! Efter våran lilla shopping tur gick vi och fikade på Café Viktoria, mycket trevligt.

Sen när vi kom hem tog vi med oss hunden ner på Nydala och plaskade i vattnet lite. Dock tror jag faktiskt att det var jag som blev mest blöt, men det var kul iallafall! Sen hem och laga lite middag och sen såg vi så klart på Cityakuten. Hann även med att prata med mammsen i telefonen och planera Claires födelsedagspresent! Tror nog att det är bestämt nu så nu ska den bara inhandlas. Dock är det ju ett tag kvar till den 17:e juli, så det är ingen större brådska med det.

idag har jag hunnit med att vara ner på Arbetsförmedlingen för ett informationsmöte. Sjukt drygt och det gav inte så mycket och jag har dessutom varit på samma möte minst 2 ggr tidigare. Men nu är det gjort och jag har inga fler möten inplanerade. Efter mötet gick jag runt på stan och kollade. Försökte hitta en present till Claires pappa, dock var det lättare sagt en gjort. Claire har funderat på att ge honom en bok om Sverige eller Umeå. Men att hitta en sådan på engelska var inte så lätt. Hittade dock efter många om och men en på Åkerbloms men den var rätt så dyr, så det blev inget köp. Köpte dock en födelsedagspresent till min pappa. Så nu är det klart också!

På hemvägen stannade jag på Ica Mariehem och köpte lite förnödigheter, hämtade även upp ett paket från Ellos på Mariehems kiosken. Ska nog behålla allt utom ett par byxor, så det känns bra. Alltid kul med lite nya och fräscha kläder. Sen jag kom hem har jag hunnit med att gå ut med hunden en sväng, göra lunch och fixat till ett formulär till Claire. Det som återstår att göra idag är att duscha och sen bara ta det lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0