En lång vecka!

Har inte haft tid att uppdatera bloggen de senaste dagarna. Ja tid har jag väl egentligen haft men Claire använder min dator nu då jag inte behöver den för skolarbete längre. Hennes egen dator är helt värdelös så då tycker jag att hon kan lika gärna använda min då jag inte behöver den, dock så blir bloggen lidande av det!

Igår var det full rulle hela dagen! Upp vid åtta för att ge frukost till vovven och för att gå ut en sväng. Sen kröp jag tillbaka i sängen och försökte somna om, dock gick det inge vidare och jag klev upp igen vid halv elva. Tog en liten längre promenad med Cassie, riktigt skönt var det. Sen hem lagomt i tid för att städa en timma. Drygt var det och det kändes som att det var veckor av ingrodd smuts på käksgolvet. Men rent vart det iallafall! Sen dags för tvättstuga, hade sjukt mycket tvätt den här veckan och jag tror att det mesta av all tvätt var mina kläder!

Sen blev det lunch för hunden och ut igen. En himla massa man måste springa in och ut när man har valp! Dock är det rätt så skönt nu när det är varmt och soligt. Sen skrev jag en matlista för 3 veckor och sen en inköpslista. Det var tänkt att jag och pappa skulle fara och kolla på Claires födelsedagspresent vid 2 tiden. Men han blev lite försenad så jag for på Ica Maxi och storhandlade istället. Det tog sin lilla tid och det kändes som att jag hade handlat hela affären när jag var klar. Men nu har vi mat och allt annat vi kan tänka oss för en månad vilket är härligt!

Hann bara in genom dörren efter min shopping tur då pappa ringer och säger att han hämtar mig om 5 minuter. Så jag skyndade mig att packa upp varorna och sen for vi iväg och kollade på en present. Hittade precis vad jag letade efter så nu är den köpt. Var tvungen att fara förbi mammsen på jobbet och lämna av den då hon ska ha den hemma hos sig då jag inte riktigt kan ta med den hem! Var ute drygt en timma, sen hann jag vara hemma i ca 45 minuter innan jag for ut igen! Den här gången for vi på bolaget och köpte ett par öl för att fira att jag är klar med skolan för den här terminen. Jag fick förövrigt 3 MVG och 1 VG, så jag är väldigt nöjd!

Efter turen till bolaget blev den en snabbdusch då jag kände mig svettig och smutsig. Sen blev det kycklingsallad till middag, mums! Resten av kvällen spenderades i soffan med en öl och bra tv. Dock blev det en tidig kväll då jag var helt slut efter alla bravader!

Idag har det varit något lugnare. Tog en ganska så lång promenad med Cassie på förmiddagen. RIktigt skönt var det och hon uppförde sig riktigt bra så jag kände mig stolt! Sen så somnade faktiskt både jag och hunden i soffan, oops! Sov drygt två timmar, riktigt skönt, dock vaknade jag upp och hade ont i nacken! Claire slutade jobba vid 2 och då for vi ner på stan. Dels för att köpa en födelsedagspresent till Claires pappa som fyller år den 6:e juni och dels en liten morsdags present till mamma. Tog bara drygt en timma att hitta vad vi behövde, innan vi for hem for vi på Rusta en sväng där vi köpte en miniradio som vi ska ha i bilen tills vi har råd att köpa en riktigt cd-spelare för bilen!

Var hemma igen vid halv 5, satt ner och åt en glass och sen tog jag med mig hunden ut på baksidan och lekte lite medan Claire började med maten. Idag blev det lövbiff i gräddsås, mums! Först nu har man äntligen funnit tiden till att sitta ner och bara vara. Ska snart ut med vovven på en liten kvällspromenad och sen blir det nog att krypa upp i soffan och se en film.

Imorrn blir det kalas för pappa i Ö-vik. Ska hämta upp farmor klockan 12 och sen åker vi ner till Ö-vik. Förhoppningsvis så är vädret bra och vi kan vara ute och njuta av solen. På söndag bjuder mormor på middag på Eastern Palace vilket ska bli mycket trevligt. Så vi har en kanon helg att se fram emot och förhoppningsvis bra väder också!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0