With the wind in my hair

Måndag igen, jag vet inte riktigt vars helgen tog vägen?

Helgen har varit trevligt, om än kort! Fredagen blev relativt lugn, tog en promenad ner till pappa med Cassie och sen åkte vi buss tillbaka. Lite läskigt var det att åka buss men det gick bra ändå! Sen blev det en sväng på bolaget och obs. Resten av kvällen dracks det lite öl och vi såg på tv. Blev även en relativt tidig kväll!

Lördagen var grå och trist! Tog en promenad på morgonen med hunden. Blev en aning fundersam när jag gick längs cykelbanan och ser en buss sakta ner för att praktiskt taget stanna bredvid mig (dock på andra sidan gatan!) sen säger chaffören något i stil med att "hunden verkar gilla bussar" och sen körde den vidare. Lite mysko tyckte jag att det var, men ja ja!

Resten av dagen spenderade vi inomhus, vi åt lunch och såg på Sex and the City, the movie. Den var rätt bra faktiskt, dock var den ju väldigt förutsägbar, men det gjorde den inte sämre för det! Sen på kvällen såg vi på Da Vinci Koden som var mycket bra. Lite förvånad över att jag inte har lyckats se den förut, men det gjorde det hela ännu bättre!

På söndagen var vädret mycket bättre och vi hade först en trevlig sovmorgon. Dock var man ju tvungen att gå ut med hunden klockan 8, så det blev inte så mycket sovmorgon egentligen. Men det var skönt att krypa ner i sängen igen! När vi väl pallrat oss upp och fikat tog vi med oss hunden ner till Nydalasjön för en promenad. Det var blåsigt som sjutton men mycket trevligt! Mötte grannar gjorde vi också! Först så mötte vi grannarna som bor i samma trappuppgång som oss, dom som har 2 jätte stora hundar! Sen på hemvägen så mötte vi "Crazy Cat Lady" som vi kallar henne. Hon bor i trappuppgången bredvis oss och har sjukt många katter. Just nu så är hon hundvakt åt en Jack Russel så vi sprang på henne där nere vid sjön också!

Det blev en mycket trevlig promenad och jag tror att vi alla var väl rastade när vi kom hem! Innan middagen, som förövrigt bestod av en pizza från Restaurang Maria, hann jag med att fixa lite med mitt projektarbete till webbdesignen. Har nu skickat in alltihopa och jag känner mig nöjd. Fick i sista stund lite funderingar angående mitt färgschema, men tyckte inte att det spelade så stor roll då han inte ska bedömma vilka färger vi har använt!

Söndagskvällen spenderades i soffan där vi tittade på Gossip Girl och Something's gotta give med Diane Keaton och Jack Nicholson, rätt så gullig film faktiskt! När filmen var slut gick vi isäng. Claire somnade väl ca 10 minuter efter vi hade lagt oss. Själv låg jag och läste den sista boken i Stieg Larssons trilogi, Luftslottet som sprängdes, till klockan 1. Efter det släckte jag lyset och hoppades på att somna. Men någon hade visst andra planer för mig och jag somnade inte förräns efter klockan 4!

Sen strax efter 5 vaknar jag av att Claire är uppe och springer och att hunden var vaken! Då visade det sig att Claire hade vaknat av att Cassie skitit inne. Och då hade hon inte vaknat av ljudet utan av lukten! Så efter ca 1 timmes sömn vaknade jag igen. Tog drygt 45 minuter innan jag kunde somna om och sen sov jag till klockan 11!

Jag har sedan dess försökt plugga företagseknomi, det har väl gått allt annat än bra. Men det går framåt! Har tagit en liten paus nu men ska snart återgå till skolbänken en stund. Sen ska jag försöka ta mig till banken, Djurmagazinet och affären! Det återstår att se hur väl jag kommer att lyckas med det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0