Ljuset i tunneln

Mina skolarbeten börjar nära sig slutet och det känns som att jag kommer att hinna klart i tid. Det enda som egentligen känns jobbigt just nu är finansiering och kalkyleringen, men det ska väl lösa sig det också. Måste bara ta tag i att sitta ner och göra några uppgifter nu och då.

Idag har jag hunnit med att avsluta Historia B kursen, arbetet jag lämnat in känns bra och läraren verkade vara nöjd. Måste dock fixa med fotnoter och sedan lämna in igen, men det ska inte ta så lång tid och inte vara allt för komplicerat heller. Ska försöka ta tag i det nästa vecka hade jag tänkt.

Har även haft svenska idag där vi hade ett litet seminarium och disskuterade två argumenterande tal. Kändes skönt att vi slapp göra en skriftlig uppgift och istället fick göra en muntlig. Tycker att det är lättare att bara sitta ner och prata om det man har läst istället för att behöva skriva om det. Nu är det bara 3 uppgifter kvar i svenskan, ett tal om trender, som jag redan har skrivit. Sedan ett argumenterade tal och tillsist en stilanalys av en roman. Fick låna en bok av läraren som jag har tänkt börja läsa i helgen. Fick dessutom låna en fakta bok som ska hjälpa mig med analysen.

Jag har också äntligen lyckats välja ämne till samhällskunskapen och har bestämt mig för att skriva sista uppgiften om hedersmord och hedersvål i Sverige. Har letat reda på material idag och det finns hur mycket som helst så jag känner mig positiv inför uppgiften. Har dock inte tänkt börja skriva idag utan tänker vänta tills på måndag.

Nu är det helg för min del och det känns skönt. Har varit en ganska så lång vecka och nu blir det skönt med ett par dagars ledighet för hjärnan. Helgen bjuder dessutom på kalas eftersom lillasyster fyller år på söndag. Nu tror jag att jag ska sätta mig och spela lite Super Mario och vila hjärnan en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0