Nu är det städat här i vårt hus

Idag har det varit lite av en pysseldag här hemma. Fast jag började faktiskt dagen med att plugga lite, gjorde bort ett kapitel av uppgifter i finansiering och kalkylering. Går rätt så bra att lösa uppgifterna nu så förhoppningsvis ska provet nästa vecka inte bli något problem.



Efter att ha pluggat ett par timmar tog jag mig i kragen och städade här hemma. Började med att dammtorka och snygga till våra blommor. Massa döda löv och skit som hängde, men nu är dom rena och fina. Sen har jag dammsugit och även torkat golven så nu är det rent och fint är hemma. Det enda som är kvar på göra listan nu är att plantera om några blommor, stryka julgardiner och ta fram lite julsaker. Men det ska vi försöka att hinna med på lördag.

Är inte riktigt klar med allt jag ska hinna med idag, men tyckte att jag förtjänade en lite paus efter städandet. Ska ta och duscha om ett tag och sen sätta mig och läsa Hohaj, boken som jag ska göra en stilanalys på. Har läst nästan hälften och den är faktiskt riktigt bra, ganska så kuligt språk är det också.

Igår lyckades vi också efter många om och men boka våra flygbiljetter! Vi lyckades hitta någorlunda billiga flygbiljetter, men det är klart vi skulle ha bokat för flera månader sedan då det var superbilligt, men vad gör man? Nu är det i alla fall klart att den 10:e december åker vi. Då flyger vi härifrån till Arlanda klockan 06.35, suck! Sen från Arlanda åker vi till Hamburg och från Hamburg åker vi till Manchester. Sen den 17:e december så kommer vi hem. Och då åker vi från Manchester till Frankfurt, från Frankfurt till Arlanda och sen från Arlanda till Umeå. Lite små drygt med mellanlandningar, men det blev billigare så!

Ikväll kommer kanske mamma hit, vet inte riktigt än. Hon skulle ringa när hon slutar, men hon slutar inte förrän klockan 17 så det är ett tag kvar. Innan dess har jag förhoppningsvis hunnit läsa lite mer i min bok och även duschat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0