Sjukt kallt!

Det är så förbannat kallt i den här lägenheten att man konstant går runt och fryser! Visst är det rätt så skönt på sommaren att ha en sval lägenhet, men på vintern är det jobbigt som satan. Speciellt kallt är det i rummet där vi har datorerna, alltså rummet man spenderar större delen av dagen i! Sen hjälper det banne mig inte att det drar kallt från balkongdörren heller!


Igår kväll frös jag så mycket att jag var tvungen att hämta ett täcke och sätta på mig en mössa medan jag satt i soffan och såg på tv, suck. Det är inte varje dag man behöver en mössa inomhus! Jag fattar inte varför det är så kallt trots att elementen står på max, grr!

Idag har det blivit en hel del pluggande. Har läst igenom och gjort anteckningar för tre kapitel i finanisering och kalkylering. Sen har jag också bestämt ämne och frågeställning för mitt slutarbete i historia och jag har också hunnit kolla upp lite olika källor och sparat sidor och annat som kan behövas. Tänkte att jag skulle sätta igång och skriva imorgon efter mitt prov.

Jag ska snart klä på mig ännu mer kläder och ta Cassie på en promenad. Hon verkar i alla fall vara på väg tillbaka till sitt normala jag, suck. Friden varade inte länge! Tyvärr dröjer det ju ytterligare ett par veckor innan man vågar släppa lös henne igen. Hade varit roligt om man hade kunnat släppa lös henne nu och få busa lite i snön. Men det lär det finnas gott om tid att göra senare i vinter!

Ikväll är det tv som gäller! Det börjar med Masterchef, sen blir det Ugly Betty, Desperate Housewives, Christine och sen slutar det hela med Brothers & Sisters! Om jag inte minns fel så börjar So You Think You Can Dance imorgon! Blir nice att ha något att se på efter Grey's Anatomy.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0