Sköna helg

Äntligen är det fredag! Det är alltid så härligt med fredag när det har varit en extra lång vecka! Då får man chansen att ta en paus och bara vara ett tag.

Igår kväll kom mamma förbi, hon försökte spela lite Super Mario, men det gick mindre bra så hon gav upp och spelade tetris istället. Hon kollade också på några bilder som jag har som hon vill använda i en fotobok som hon och Lars ska göra. Hon hittade dock bara 7 stycken av alla hundratals bilder jag har. Hon var här och surrade tills strax före nio. Riktigt trevligt att få besök sådär mitt i veckan. Efter mamma farit hem slappade vi i soffan medan vi såg Criminal Minds och United States of Tara.


Idag hade jag planer på att kliva upp klockan 8 för att gå ut med hunden, sen plugga en stund för att sedan åka in till skolan och hålla tal klockan 10. Men jag sov inte speciellt bra och när alarmet ringde klockan 8 var det helt omöjligt att kliva upp! Så jag stannade kvar till 9.15 då jag med nöd och näppe lyckades ta mig upp.

Åkte i alla fall in på skolan och höll mitt tal, var inte så förbredd som vanligt men det gick ganska så bra ändå och jag fick komplimanger för att jag hade valt ett bra ämne så det var kul. Nu är det bara två arbeten kvar i svenska som ska in. En stilanalys på en novell och ett argumenterande tal på 5 minuter.

Har gjort några uppgifter i finansiering och kalkylering också, har bara ett kapitel av uppgifter kvar nu och det ska göras bort på måndag. Sen har jag resten av veckan på mig att repetera och nöta in så mycket som möjligt innan sista provet på fredag. Känns som att fredag nästa vecka inte blir någon höjdar dag. Men jag kan ju trots allt se fram emot att när fredagen är över så är jag klar med skolan för den här terminen.

Just nu sitter jag och funderar på när jag ska orka fara och handla. Måste dels köpa lite mat så att vi kan äta middag och sen måste jag köpa en födelsedagspresent till Mathias som fyller 20 år på måndag. Vet dock redan vad jag ska köpa så det ska inte ta allt för lång tid.

Ikväll blir det så klart Idol, tror att Mariette åker ut ikväll men vi får väl se. Jag hade förresten en dröm om att det var Calle och Tove som stod i finalen, så vi får väl se om det var en sanndröm eller inte! Är lite små sugen på att skippa Idol ikväll och se Sleepers istället. Men jag har ju sett filmen ett flertal gånger och dessutom hade Sylvia den så att vi skulle få den. Så då kan jag ju se den när som helst. Sjukt bra film är det ändå, en av mina favoriter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0