Takida

Igår var vi som jag nämnt tidigare och såg på Takida. Insläppet började klockan 19.00 och vi var där ca 20 minuter före. Då var det inte speciellt lång kö, men hade vi kommit 5 minuter senare hade kön varit betydligt mycket längre. Trots att vi bara köade i ca 30 minuter så var det svinigt kallt. Det snöade och blåste och vi kände oss alla som isbitar innan vi fick komma in.

Väl inne så hittade vi en bänk att sitta på och där satt vi i drygt en halvtimme innan vi gick och ställde oss på golvet. Det var fullsatt på Idun så en hel del folk. Vi lyckades få en bra plats på golvet, precis i mitten. Men typiskt nog så var Amanda tvungen att gå på toa ca 3 minuter innan förbandet Sonic Syndicate började spela. Så vi förlorade våran plats.

Det gjorde egentligen inte speciellt mycket och vi lyckades ändå få en hyffsat bra plats när hon kom tillbaka. Förbandet var inte riktigt i min smak och jag väntade mest bara på att dom skulle sluta spela. Dom spelade i en halvtimma eller nåt sånt, så det var inte allt för länge. Strax efter 21.00 kom Takida ut på scen och dom var grymt bra!

Spelade många av mina favoritlåtar, dock spelade dom inte Black Sheep vilket var synd! Framträdandet var i alla fall ruskigt bra och dom är verkligen bra live! Dom spelade i nästan 1,5 timme vilket var roligt och vi lyckades få några bra bilder också. Har dock inte laddat ner dom på min dator än, så dom kommer kanske imorgon?

Var hemma strax före 23.00, tog oss en öl och småtittade på slutet av Beck filmen. Strax före tolv kom mamma och Lars och hämtade Amanda, dom hade varit på bio och sett Flickan som lekte med elden. Vi stannade uppe ett tag till och gick i säng vid 1-tiden.

Vaknade tidigare än vad jag trott att jag skulle göra idag. Så jag tog Cassie på en promenad i slasket, var inte en speciellt trevlig promenad trots att hon skötte sig bra. Men mina skor och fötter blev dyngsura och det kändes mest som att jag fick barfota!

Nu har fötterna blivit varma och torra igen och jag känner mig lite trött. Kanske blir det att sätta sig i soffan och slappa en stund? Tror att Camilla kommer hit senare idag och spelar lite Super Mario, det var år och dar sedan vi gjorde det så det ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0