Usch och fy för prov!

Veckan har hittills bestått av att jag har haft näsan i min finansiering och kalkylerings bok. Jag har läst allt om påläggsprocent, ABC-kalkyler, ekvivalentkalkyler, räntabilitet och nollpunktsomsättning och gud vet vad. Jag har inte gjort mycket annat än att plugga och idag var det dags för provet. 13 sidor och 27 uppgifter på totalt 164 poäng, suck! Det gick sämre än vad jag hade hoppats men om jag har svarat rätt på de frågor jag svarade på bör det vara lite mer än hälften rätt. Så förhoppningsvis blir det godkänt i alla fall!

Helgen var i alla fall mysig. Vi for till stugan på fredag eftermiddag och kom hem på söndag kväll. Vi tog det lugnt och åt god mat och såg på massa film. Vi passade även på att grilla marshmallows på lördag eftermiddag. Skönt var det också att få lite sovmorgon och slippa gå ut med hunden, hon var nämligen hos mamma på semester hon också!

Vi har även fått en ny tv, eller ja en bättre begagnad! Eva-Britt har köpt en ny tv och då undrade hon om vi ville ha hennes gamla 28" tv och det säger man ju inte nej till! Så i måndags var pappa här och lämnade av den, han passade även på att ta med sig den vi hade förut då den faktiskt är hans! Så nu har vi en stor tv att titta på, superhärligt!

Idag har jag också varit förbi hos Mathias en sväng, han skulle hjälpa mig att koppla in en cd-spelare i bilen som jag fått av pappa (han hade den liggandes i bagagen?!) Men det visade sig när vi skulle koppla in den att den inte funkade, kanske därför den låg i bagagen?

I helgen blir det våfflor hos morfar för att fira farsdag, en trevlig tradition. Även om det nu blir på lördag istället för på söndag, men vad spelar det för roll? På lördag eller söndag har vi också planerat att ta hunden på en långpromenad medan det är ljust ute så hon får busa och leka lite. Så svårt att göra det när det är mörkt ute och man knappt ser vars man sätter fötterna!

Nu blir det att få lite mat i magen och om ett par timmar blir det Grey's Anatomy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0