Blivande journalist?

Efter en natt av halvtaskig sömn så fick jag pallra mig upp klockan 8 för att fara till skolan. Hade först historia där det var tänkt att jag skulle redovisa mitt arbete om Kongo. Men då det var 4 andra som också skulle redovisa så hann jag inte. Inte för att det gjorde mig speciellt mycket, för när jag sedan pratade med läraren så sa han att jag inte behövde redovisa, bonus!

Efter historian var det dags för svenska. Höll mitt informerande tal om Botniabanan, kanske inte det mest intressanta ämnet men det var lätt att hitta information! Trodde inte att det skulle gå speciellt bra, då jag inte hade läst på så mycket. Men det gick faktiskt över förväntan och det var exakt 10 minuter så det kändes bra. Min svenska lärare hade dessutom hunnit rätta mina artiklar som jag skickat in och hon undrade när och var jag skulle börja jobba som journalist, så det kändes kul!

Efter skolan for jag på banken för att sätta in lite pengar. Alltid trevligt att få pengar på kontot, speciellt när det är tomt! Efter banken fick jag i alla fall fara hem. Bestämde mig för att göra helg på en gång istället för att sätta mig och plugga. Fastnade dock framför datorn och spelade ett spel en timma eller två!

Tog mig dock i kragen vid 16-tiden och gick ut med hunden på en långpromenad. Selen som vi har köpt är helt fantastisk och det är så mycket roligare att gå ut med henne nu. Hade en trevlig promenad i ett ganska så kyligt höstväder. Nu sitter jag och väntar på att Claire ska bli färdigt med det hon håller på med. Sen ska vi och tanka bilen och fara på Ica en sväng.

Ikväll blir det tacos till middag, sen Idol och sen blir det film på kanal 9, Corpse Bride, den ska visst vara bra? Imorrn blir det en ganska så tidig start för en lördag. Ska träffa Camilla 10.30 nere på stan, kanske blir det lite shopping? Sen vid 13-tiden ska vi till morfar som fyller år. Eller ja han fyller faktiskt år idag men har kalas imorgon. Efter det blir det hem och gå ut med hunden och på kvällen så kommer Mathias och Sara hit på middag. Så det är full rulle! På söndag har jag dock planerat att ta det lugnt. Om vädret är bra kanske det blir en långpromenad med hunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0