Härligt med lov en vecka!

Har inte riktigt hunnit med att blogga de senaste dagarna, men nu har jag lov en vecka från skolan så nu borde jag ju ha tid! Jag har dock en hel del plugg att göra den här veckan, fram för allt finansiering och kalkylering då jag har prov på onsdag nästa vecka!

Helgen har varit mycket trevlig i alla fall. I fredags blev det en relativt lugn dag, skola på morgonen och sen var jag ner på Viva vägledning och skickade in min ansökan för vår terminen, nästa termin blir det Etik och livsfrågor, litterär gestaltning, Datakommunikation och Information & Layout B. Resten av dagen blev rätt så lugn, såg på Idol på kvällen och sen blev det en hyffsat tidig kväll.

Lördagen började med en promenad med Cassie. Hon var helgalen och det vart en väldigt otrevlig promenad. Jag var helt färdig när vi kom hem, så jag tog en dusch och sen satte jag mig och spelade Mario ett tag. Har dock kört fast nu och kommer mig inget längre *suck*. Klockan 16.00 for vi på Droskan och käkade med pappa, Eva-Britt, Mathias, Sara och Amanda, åt tacobuffen. Maten smakade bra och vi hade det trevligt, även om det kändes lite tidigt att äta middag klockan 4.

Efter middagen åkte vi hem, tog ut hunden på en promenad och sen blev det några öl. Efter att ha druckit ett par öl hemma bestämde vi oss för att gå ut istället för att sitta hemma och uggla. Mathias var snäll och skjutsade ner oss på stan. Vi skulle först gå på Cover Club, men kön var alldeles för lång så vi gick på Rex istället. Även där var det en hel del folk, men vi slapp i alla fall stå i kö! Vi drack ett par öl, dansade och hade det trevligt. Tog bussen hem vid 01.30 och var lagomt trött och slut när vi kom hem!

Söndagen var vi båda två bakis som bara den och det blev en väldigt lugn dag. Även hunden tog det lugnt och vi fick en riktigt mysig familjedag i soffan! Synd bara att det alltid är så mycket skit på tv på söndagar!

Idag blir det en lugn dag, måste dock ut senare idag och köpa en ny taklampa till kontoret. Den vi hade tidigare har gått sönder och det är lite väl mörkt här inne för att klara sig utan lampa. Förmodligen blir det att fara på Rusta eller nåt sånt för att se om vi kan hitta en billig lampa!

Nu har jag tänkt äta lite lunch och sen spela nåt spel på datorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0