Lite bakis kanske?

Det är söndag och jag har redan varit uppe i 1,5 timme, men det är straffet för att man hade trevligt igår!



Gårdagen började med en tur på stan med Camilla och Anna. Shoppade en del saker, bland annat en isskrapa, boxnings handskar att hänga i bilen och en rattmuff som efter alla besvär inte passade på ratten och det blev även ett halsband till mig. Riktigt trevligt var det att strosa runt på stan en stund, synd bara att det inte blev längre.

Efter en runda på stan så hämtade Claire upp mig och vi åkte till morfar på Grubbe där det bjöds på tårta, mums! Morfar fyllde år i fredags med hade kalas igår. Av oss fick han startkablar till nya bilen, eller ja han skulle visst ha dom i gamla bilen, men men!

Efter kalaset åkte vi på Rusta en sväng. Där köpte vi en ny vardagsrumsmatta då Cassie förstört den vi hade tidigare. Vi hittade en snygg matta, svart med ett beiget mönster för bara 200 spänn! Sen köpte vi också en Mp3 spelare för 150 kronor vilket var ett bra pris! På vägen hem från Rusta ringde mamma och sa att hon skulle komma och hämta hunden. Så vi packade ihop hennes grejor och skickade iväg henne till Djäkneboda. Det är tur att jag har en såm himla snäll mamma!

Eftersom vi blev av med hunden fick vi en timma eller två extra innan det var dags att laga middag. Så vi fastnade båda två framför datorn vilket i sin tur resulterade i att vi blev lite sena med middagen. Men Mathias och Sara verkade inte bry sig! Vi bjöd i alla fall på kyckling i vitvinsås med hemmagjord klyftpotatis och till efterrätt hade vi en mindre hemmagjort kladdkaka. Maten smakade bra och vi hade det trevligt. Efter maten så flöt drickat på bra också och jag tror aldrig att jag har sett min bror dricka så mycket! Han var en aning packad när dom for hem, så jag misstänker att han inte mår allt för bra idag.

Vi gick och la oss strax efter att Mathias och Sara for hem. För min del blev det dock inte speciellt mycket sömn då jag sov som en kratta och sen vaknade jag 8.30 och kunde inte somna om för att knäna värkte. Så jag klev upp och tog en alvedon istället och satte mig vid datorn. Jag börjar halvt om halvt att känna mig som en människa igen. Om allt flyter på bra så blir det att gå på bio ikväll och se Flickan som lekte med elden, men det beror lite på hur baksmällan artar sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0