Massa pluggande!

Hittills har veckan bestått av en hel del pluggande. Om man bortser från måndagen då det var sista kvällen som Claires pappa och hans fru Janet var här då vi var på Balder och åt. Maten var supberb och trots några små missförstånd angående vad vi hade beställt så var det verkligen supertrevligt.

På tisdagen var det dock dags att återgå till verkligheten och det blev en hel del pluggande som sedan avslutades med hundkurs. Sista träffen var det och vi gjorde väl inte speciellt mycket vilket jag tyckte var tråkigt. Vi gick en tipsrunda, grillade korv, gjorde en inkallnings övning och sen fick vi visa upp ett trick. På det stora hela så har kursen varit en enda stor besvikelse då vi faktiskt inte har lärt oss nåt och vi har inte uppnåt ett enda mål som vi satte i början av kursen. I slutet av kursen fick vi dock tillfälle att ställa frågor så jag passade på att fråga en massa och vi fick några bra tips som vi ska försöka använda oss av.

På tal om hunden så har vi köpt en anti-drag sele. Den kom igår så nu har vi testat den och peppar, peppar, så verkar den funka jättebra! Det är som att ha en annan hund, så förhoppningsvis så håller det i sig. Känns skönt när man är ute och går och man slipper få armen strechad till max! Köpte även ett refelxhalsband, kan ju vara bra i mörkret med tanke på att hon är så mörk! Sen blev det en annan sak också, men det blir mer av en överraskning.

Igår hade jag prov i Information & Layout, kan väl inte annat än å säga att det gick bra. Det tog dock längre tid att fixa till allt än vad jag hade väntat mig. Men det gjorde inte så mycket. Jag fick dessutom reslutatet via mail typ en timma efter jag gjort provet, bonus! Med 83 rätt av 90 kan man ju inte vara annat än nöjd.

Jag har även hunnit med att göra bort 2 st inlämningsuppgifter denna vecka. En till svenskan och en till historian, måste dock ta mig ett snack med historialäraren imorgon angående längden på uppgiften. Imorgon ska jag även försöka hålla mitt informerande tal, vilket betyder att jag kommer att sitta med näsan i boken hela kvällen. Men förhoppningsvis så kommer det att gå bra. Dock är tal verkligen inte min starka sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0