Pannkaksdag idag!

Idag är det torsdag och i den här familjen innebär det att vi äter pannkakor till middag. Ja inte för att det är någon sorts tradition, utan det råkade bara bli så. Men förr i tiden så var det väl ärtsoppa och pannkakor som gällde på torsdagar om jag inte minns fel? Aja, så noga är det ju ändå inte!

Har inte riktigt haft tid att uppdatera i veckan. I tisdags så var jag i alla fall på bio med Amanda och såg Flickan som lekte med elden. Jag tyckte att det var sjukt bra, tyckte nog till och med att den var bättre än den första filmen. Fast det beror nog på att den första boken är lite mer komplicerad och dom hoppade över en hel del i filmen. Men den var ändå bra. Nu längtar jag tills man får se sista filmen, hoppas att den är bra den också. Fast å andra sidan så kan den knappast vara dålig med tanke på att boken är ruskigt bra!

Har inte gjort så mycket mer den här veckan. Igår spenderade jag dagen i soffan under ett täcke av en och annan anledning. Men det var skönt och jag tror att det behövdes. Inte för att jag fick speciellt mycket arbete gjort. Men det har jag försökt att ta igen idag. Har skrivit ganska så mycket på mitt samhällskunskaps arbete och nu har jag bara slutdiskussionen kvar och arbetet ska inte vara inlämnat förrän på tisdag, så det är bra.

Nu har jag bestämt mig för att jag har jobbat klart för idag i alla fall, så nu ska jag ta på mig lite varmare kläder och sen ska jag ta med mig hunden på en promenad. Har tänkt promenera ner till Nydalasjön, kanske tar jag med mig kameran också och ser om jag kan få några fina höstbilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0