En kväll på Lottas

Igår hade vi en riktigt trevlig dag. På förmiddagen låg vi i soffan och såg på Hitta Nemo och sen tog vi hunden på en promenad efter hundspåret nere vid Nydalasjön. Det var riktigt trevligt om än en aning blött! Tror nog att jag trots allt föredrar att gå efter elljusspåret, men det kan man inte göra så mycket länge till!

Efter promenaden så hoppade jag i duschen medan Claire lagade middag, fläskkotletter i vitvinssås med hemmagjord potatismos, mums! Efter maten drack vi ett glas vin och Claire lockade håret på mig. Vid 19.30 tog vi bussen ner på stan och gick på Lotta's där mamma, Lars, mormor, Amanda, Mathias och Sara redan var. Vi drack ett par öl och hade det trevligt. Mamma och co gav upp rätt så tidigt då dom varit på någon skogskurs hela dagen. Vi satt kvar själva ett tag och hade det trevligt. Vid 00.30 gav vi upp och tog bussen hem, dock så stannade vi först på Subway för att köpa med oss en macka hem!

Väl hemma så åt vi mackorna sittandes i soffan, halvt sovandes medan vi såg på Striptease, inte för att jag tror att någon av oss kollade speciellt noga då vi var en aning trötta. Efter vi ätit upp våran nattmacka så gick vi och la oss!

Jag vaknade vid 9.30 av att hunden tyckte att det var dags för mig att kliva upp. Så en aning seg i kropp och huvud kröp jag ur sängen och tog hunden på en promenad. Var hemma igen efter ca 45 minuter, så parkerade arslet framför datorn där jag suttit sen dess. Har hunnit med att läsa diverse bloggar och läsa tidningen. Jag känner mig en aning seg idag och jag tror att snart blir det nog dags att sova lite i soffan, en timma eller så skulle inte vara helt fel!

Jag håller just nu på att ladda ner lite bilder från kameran. Ska kolla igenom dom och se om det blev några vettiga bilder från igår kväll! Senare idag kommer nog pappa och Eva-Britt hit, Amanda skulle visst följa med också. Jag vet inte om jag ska försöka mig på att baka lite muffins eller om jag ska vara lat och fara på Ica och köpa något färdig bakat! Får se hur huvudet känns om ett litet tag.

Bjuder på en bild eller två från gårdagen:

Inne på Lotta's

På hemvägen, efter ett antal öl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0