En väldigt lång vecka

Det har varit en ruskigt lång vecka och det har känts som att helgen aldrig skulle komma. Jag var helt övertygad i onsdags att det var fredag och blev grymt besviken då jag insåg fredag faktiskt inte var speciellt nära. Men nu är den äntligen här och det är skönt.

Det har dock varit en ganska så lång och seg fredag. Började med historia klockan 9 imorse, det var fruktansvärt segt att kliva ur sängen när väckarklockan ringde. Vaknade visserligen 10 minuter före alarmet, men jag är inte den som kliver upp tidigare än jag behöver! I vanliga fall känns tio minuter som tio sekunder, men idag var det en av dom dagarna när 10 minuter känns som 40! Det är alltid en bonus. Efter mycket möda och stort besvär lyckades jag i alla fall ta mig upp och knata mig iväg till skolan för att ha historia. Även idag var det bara jag där, de andra verkar ha hoppat av? Efter som det bara var jag där så tog det bara ca 20 minuter att göra min redovisning, gå igenom nästa veckas uppgift och samt låna en bok som ska läsas.

Efter som jag slutade tidigare än planerat så fick jag en 35 minuters rast innan min svenska lektion, eller ja lektion och lektion, snabbt möte med läraren kan man väl snarare kalla det! Jag hann i alla fall med att kolla min mail och insåg att när jag igår skickade in mitt samhällkunskaps arbete inte bifogade arbetet! Klockan 10 fick jag träffa svenska läraren och efter 10 minuter var jag på väg hem!

Väl hemma så satte jag mig i köket och pluggade i 2,5 timme. Hann med att göra bort drygt halva historie uppgiften till nästa vecka och hann även med att göra en hel del finansiering och kalkylering. Efter det var mitt huvud helt slut kört och jag kunde verkligen inte plugga mer. Satte mig istället framför datorn för att åter igen skicka in mitt arbete i samhällskunskap. Efter att först ha skickar arbetet till mig själv istället för läraren?! Lyckades jag skicka det till rätt email adress och den här gången var arbetet faktistk bifogat!

Sen blev det lite lunch och lite mys med hunden. Vi tränar nu stenhårt på att få henne att slappna av och det går sakta med säkert framåt vilket känns positivt. Ibland skulle man väl önska att det kanske gick lite fortare. Men man får skynda långsamt.

När Claire slutat jobba, dvs strax före tre for vi iväg på ÖB där vi köpte oss var sitt par promenad skor för 169 kr st! Dom var riktigt sköna, det är kanske inte den bästa kvaliten, men så länge dom är sköna att gå i så spelar det inte så stor roll tycker jag. Köpte även cola och lite annat smått och gott. På hemvägen stannade vi på Ica för att köpa ingredienser till dagens middag. Kyckling Tikka med couscous och yoghurts dressing, mums!

När vi väl kom hem så började Claire med maten och jag tog med mig Cassie på en promenad ner till fotbolls ängarna på Nydala. Jag var dock väldigt trött och hade en aning ont i huvudet så hon lyckades irritera mig trots att hon inte var speciellt olydig! Men så är det när jag är trött, jag har inget tålamod och vill att hon ska uppföra sig perfekt, vilket hon mycket sällan gör! Vi lekte i alla fall med lite bollar ett tag och hon fick springa runt och busa i drygt en timma.

Nu sitter jag här och har precis tryck i mig en ipren och ett glas vatten och väntar på att maten ska bli klar. Ikväll ska vi se på Benny & Jools, tror att den hette så i alla fall! Imorrn ska vi ut till Djäkneboda en sväng om mamma är pigg och fräsch. Sen på söndag fyller Mona år så då blir det kalas. Förövrigt så satsar vi på en ganska så lugn helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0