Helgens bravader!

Helgen har varit super! Ibland är man riktigt bortskämd, inte för att jag är den som klagar!

Fredagen började med spöregn och historia, kanske inte riktigt den bästa starten på en fredag men det fick funka ändå. Jag var den enda som dykt upp på historian, så det tog bara 20 minuter. B kursen känns mycket roligare än A kursen och det är mycket mer fritt val, så det ska nog gå bra. Dock måste jag säga att det känns mer som svenska än historia, men det spelar inte mig någon roll!

Efter en seg start så blev dagen bara bättre och när Claire slutat jobba och vi gjort oss i ordning och packat bilen så körde vi ut till Lars i Djäkneboda där vi var bjudna på middag och diverse alkoholhaltiga drycker! Cassie tyckte som vanligt att det var underbart att få vara hos Lars där man kan springa ute på gården och leka. Vi bjöds i alla fall på supergod kyckling, fast jag måste säga att det var nog det största kycklingbröst jag någonsin ätit!

Efter maten blev det en hel del vin, vi hann även med att spela Top Trumps. I slutet var den en aning segt när det bara var jag och mamma kvar och vi bara skickade korten mellan varandra, så vi gav upp, det fick bli oavgjort helt enkelt! Mot kvällens slut bjöds det på Dooleys, alltid lika gott!

Lördagen var vi en aning sega allihopa! Till och med Lars kände sig en aning seg. Jag vaknade som vanligt tidigt, lyckades få med mig hunden ut på en kort promenad och sen så parkerade jag arslet i köket där jag sakta men säkert åt lite frukost. Efter ett par timmar så började jag känna mig som en människa igen vilket var skönt.

Vi tog det i alla fall lugnt, försökte se på tv men trots att Lars har 500 kanaler så hittade vi knappt något att titta på! Vid 13-tiden kom mormor, Mathias och Sara och hälsade på. Mormor hade med sig gofika å allt, mums! Vi lyckades äta upp en hel burk med sirapskakor, vi är väldigt duktiga måste jag ju säga! Plockade även lite vinbär som jag tog med mig hem.

Mamma och Lars bjöd på middag även på lördagen, älggryta blev det. Sjukt gott och jag tror vi åt tills vi sprack! Sen lyckades vi även övertala mamma att ta hunden över natten. Inte för att det behövdes speciellt mycket övertalning! Så efter maten packade vi in oss i bilen och for hem för att njuta av en kväll utan hunden.

Såg nån skitfilm på tv, Population 436 hette den. Helt värdelös var den! Sen efter det så tog vi med oss tv:n in i sovrummet och såg på Saw. Vi började se den ifjol på Claires födelsedag. Men vi hann bara se till första reklamavbrottet och sen var vi tvungen att åka till akuten då Claire skar sig i fingret. Så vi passade på att sen den igen! Jag tyckte att den var rätt så bra faktiskt, grymt äcklig var den dock!

Söndagen började vi med frukost i sängen, sen bakade jag en vinbärspaj av vinbären som jag plockat hos Lars. Sen blev det en dusch och sen for vi på Team Sportia för att kolla på ett par skor som mamma eventuellt skulle köpa till mig i födelsedagspresent. Men dom var inte speciellt sköna, så det fick vara!

Efter det åkte vi ut till Djäkneboda för att bjuda på paj och så klart hämta igen hunden! När vi kom dit så sa mamma att vi precis missat morfar. Han hade visst försökt stanna men det blev visst för sent för hans del. Men så verkar det ofta vara när vi ska vara på samma ställe. Ibland undrar jag om han inte undviker oss! Vi bjöd i alla fall på paj och den smakade riktigt gott!

Lars var snäll och tog sig en titt på våran bil och vi behöver inte byta hela avgassystemet vilket är en bonus och delarna skulle vara kosta 750 kr, så nu ska vi bara hitta någon som vill laga bilen åt oss. Lars fixade även till tomgången på bilen. Så nu ska den gå på lite lägre varv! Fyllde även på olja då vi nästan var helt utan, måste lära mig att kolla oljan lite oftare tror jag.

Så efter fika och lite bilservice tog vi med oss hunden hem. Hon tyckte inte alls att det var kul att fara hem och såg deprimerad ut hela vägen hem. Vi bestämde oss för att äta pizza till middag, så vi stannade på Mariehems centrum och köpte pizza på hemvägen, mums!

Sen blev det tv-tittande resten av kvällen. Inte för att det var speciellt mycket att se på, vi såg på Morden i Midsommer och sen gick vi i säng. Jag lyckades läsa ut den sjukt tråkiga boken jag läst i flera veckors tid och inte ens slutet var värt att vänta på. Men nu kan jag i alla fall börja på en ny!

Idag har jag hunnit med en hel del. Jag trodde att jag hade lektion 10.30 idag men precis när jag var på väg att låsa upp bilen så ringer min lärare och frågar om jag var på Studiecentrum klockan 9.30? Nej sa jag och lät en aning förvirrad. Så det visade sig visst att jag hade lektion 9.30 men det hade han glömt bort! Så vi bestämde att vi träffas på onsdag istället.

Så jag gick in igen och bestämde mig för att göra lite annat skolarbete. Har nu hunnit med att göra bort den första Samhällskunskaps uppgiften och skickat in den. Har även gjort bort första uppgiften i Historia samt gjort klart en svenska uppgift. Så på det stora hela känner jag mig nöjd!

Jag och Cassie har också varit ute på en liten promenad. Men jag har sjukt ont i foten / benet sen jag stukade den så det blev en kort promenad men hon var duktig! Imorrn är det andra tillfället på hundkursen och jag hoppas verkligen att hon sköter sig bättre än hon gjorde första gången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0