Hundkurs!

Ikväll är det andra mötet på hundkursen! Jag hoppas bara att det går bättre än det gjorde sist, fast å andra sidan så kan det knappast gå så mycket sämre om jag ska vara ärlig! Något typiskt är det ju att jag fortfarande har ont i foten och att vi ska hoppa omkring på ojämnt underlag ikväll lär ju inte hjälpa. Men jag ska linda foten och sen så ser vi hur det går! Claire ska följa med utifall att jag får för ont i foten och då får hon ta över som hundförare, så det ska nog gå bra! Idag ska vi i alla fall jobba med hundmöten, hoppande dragande i koppel, så jag hoppas att det ger något!

Tog sovmorgon idag, sov till strax efter 11, grymt skönt! Vet inte riktigt hur jag lyckades sova så länge, men nu känner jag mig i alla fall utvilad. Kan ju vara bra inför ikväll! Har hunnit med att göra lite skolarbeten också. Har gjort alla uppgifter i första moment i Information & Layout och har även renskrivit min krönika till Svenska C. Nu försöker jag bara komma på något att skriva om i mitt tal, eller ja något att prata om snarare. Ska hålla ett tal på 5 minuter, inte riktigt min starka sida. Men jag ska försöka göra bättre ifrån mig i C-kursen än vad jag gjorde i B-kursen.

Imorrn är det skola hela dagen. Började med en tidig start med Finansiering och Kalkylering, sen blir det Information och Layout. Har en känsla av att det är något annat också, men just nu kan jag inte komma på vad! På Fredag blir det Historia B och sen måste jag träffa läraren i Svenska C också. Vi måste visst träffas en gång i veckan, en aning drygt tycker jag men vad gör man?

Efter skolan imorrn så ska jag och klippa mig! Ska hämta Amanda klockan 15.30 och 16.00 har vi tid ute i Holmsund. Ska bara klippa topparna men sen så ska jag göra slingor också, så jag hoppas att det blir fint! Sen imorrn kväll skulle visst pappa komma förbi också, det blir trevligt. Sen lär man väl få en hel del läxa från hundkursen också, så det blir att hårdträna framöver. Jag hoppas bara att min fot blir bättre snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0